Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Tržnicu na Trnavskom mýte čakajú zmeny, Nové Mesto pripravuje súťaž

03.07.2017, 05:01 | Tomáš Vašuta | © 2017 News and Media Holding

Tržnicu na Trnavskom mýte, ktorú Bratislavčania poznajú pod názvom Nová tržnica, čakajú zmeny. Aspoň také sú predstavy starostu bratislavskej mestskej časti Nové Mesto Rudolfa Kusého. V najbližších mesiacoch chce vypísať súťaž, ktorej cieľom bude nájsť čo najvhodnejšiu podobu jej revitalizácie s tým, že svoju základnú funkciu by si zachovala.

  • Tlačiť
  • 4

Nová tržnica oslávi na budúci rok jubileum. Od jej otvorenia totiž ubehne 35 rokov. Jej história je však o čosi dlhšia. Prvé úvahy o jej vzniku prebehli ešte v roku 1975, keď vznikla potreba vytvorenia moderného krytého trhoviska. Stará tržnica totiž začala slúžiť pre potreby televízie.

O architektonické stvárnenie Novej tržnice sa postaral architekt Ivan Matušík, ktorý sa okrem iného zviditeľnil projektovaním takých stavieb ako komplex obchodného domu a hotela na Kamennom námestí či obchodného domu Slimák.

Neprehliadnite

Tržnica spočiatku slúžila najmä ako miesto nákupu zeleniny, ovocia, kvetov i drobných služieb. Po zmene režimu však zažila kultúrnu premenu, keď ju zaplavili ázijskí predajcovia s lacným oblečením. Situácia sa v posledných rokoch začala vracať k pôvodnému zámeru, keď sa podiel predajcov s oblečením začal znižovať.

Napriek tomu, že od otvorenia ubehli už tri desaťročia, podoba tržnice sa vôbec nezmenila a v médiách sa často objavovali informácie o jej nevábnom stave, ktorý láka skôr alkoholikov. Tento stereotyp podporuje aj väčší počet krčiem a vinární.

Nová tržnica na Trnavskom mýteZdroj: TREND Reality

Budova je v majetku bratislavského Nového Mesta. Jeho starosta si uvedomuje, že trhovisko nemôže súťažiť s obdobnými projektmi v regióne. „Tržnica dopláca na to, že v minulých desaťročiach sa do jej rekonštrukcie a údržby neinvestovalo,“ hovorí pre TREND Reality R. Kusý a dodáva, že napriek všetkému nie je tržnica v strate.

„Na rozdiel od Starej tržnice, do ktorej bolo len na prelome tisícročí investovaných viac ako 13 miliónov eur a stále prinášala stratu, Nová tržnica stále funguje a generuje zisk,“ porovnáva starosta.

Nová tržnica na Trnavskom mýteZdroj: TREND Reality

Vedenie mestskej časti sa rozhodlo investovať zisk do čiastkových rekonštrukčných prác. „Vďaka tomu sme kúpili novú klimatizáciu, osadili sme nový výťah, vymenili staré svietidlá, nahradili nefunkčné inštalácie, elektrické rozvody a boli vykonané ďalšie rekonštrukčné práce,“ vymenúva starosta.

Väčšie investície však do trhoviska mestská časť naliať nechce. „Nie som ochotný tržnicu dotovať. Nechcem do nej naliať milióny, aby lepšie vyzerala. Povedzme si na rovinu, je to skleník. Energeticky je tá budova neprijateľná,“ naznačuje R. Kusý.

Nová tržnica na Trnavskom mýteZdroj: TREND Reality

Aj preto starosta avizuje, že v najbližších mesiacoch vypíše súťaž na jej revitalizáciu. „Chceme využiť skutočnosť, že sa hýbe s podchodom. Chceli by sme vyhlásiť súťaž, ktorej výsledkom by bolo čo najlepšie využitie tržnice. Ideme diskutovať čo s tržnicou, aby sa zachovala jej funkcia, ale zároveň nám to neprinášalo potencionálny problém,“ hovorí R. Kusý.

Projekt tržnice pripravuje aj skupina Terno. V Petržalke chce v priestore bývalého obchodného centra na Bratskej ulici vybudovať moderné trhovisko. Podľa predbežných plánov by mal projekt s rozpočtom 2,5 milióna eur otvoriť svoje brány v marci 2018.

  • Tlačiť
  • 4

Tagy Trnavské mýto