Diaľnica D4, teda vonkajší obchvat Bratislavy, sa pripravuje už od roku 2000. Má za sebou technickú štúdiu a v septembri 2009 vznikla aj štúdia realizovateľnosti. Cieľom výstavby je umožniť najmä tranzitnej nákladnej doprave vyhnúť sa vjazdu do metropoly.
Bratislavou totiž denne prechádzajú tisícky nákladných vozidiel, avšak pre mnohé z nich nie je cieľovou destináciou. Na mestskej diaľnici sa obchádzajú kamióny z Rakúska, Maďarska, Česka, ale aj celého Slovenska či Poľska.
Neprehliadnite
-
Bratislavský obchvat na ceste: NDS vyhlásila prvú súťaž na križovanie D4/D1
Lehota výstavby sa predpokladá na 150 až 210 dní od podpisu zmluvy -
Výstavba tunela cez Karpaty sa plánuje až po roku 2024, potvrdili diaľničiari
Dokončenie obchvatu Bratislavy vrátane takmer 11-kilometrového úseku má byť okolo... -
V takomto stave nechali Višňové. NDS zverejnila aktuálne zábery
Odhadovaná cena dokončenia severnej D1 je 540 miliónov eur, výzvou bude nájsť...
Autori štúdie vypočítali, že dostavbou diaľnice D4 by sa notoricky preťažené úseky výrazne odľahčili. Napríklad na Prístavný most by mohlo smerovať až o tretinu menej automobilov a po moste Lafranconi by prechádzalo o štvrtinu menej áut.
Jednou z najväčších výziev na trase plánovanej diaľnice D4 je práve prepojenie existujúcich diaľnic D1 a D2 na ľavom brehu Dunaja. Najčastejšie spomínaným riešením je preraziť pohorie Malé Karpaty najdlhším a najdrahším tunelom v krajine.
Národná diaľničná spoločnosť
Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU
už od 94 centov / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
- Obmedzenie reklamy na TREND.sk
Prihláste sa.
Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €
Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.