Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Tunel cez Karpaty? Vezme tretinu dopravy z Prístavného mosta, ale nebude to lacné

08.08.2019 | Vladimír Maťo

Diskusia (29 reakcií) Pravidlá diskusie

08.08.2019 | Vauban

pamatam si týchto dopravných "expertov", ktori pri projektovani tunela Sitina pocitali s tym, ze cca o 10 rokov po otvoreni tam prejde 40 000 vozidiel denne...a tolko vozidiel tam preslo tusim po mesiaci...teraz je tam kapacita nejakých 130-150 000 vozidiel denne a kapacitne je "len tak tak" s tym, ze akykolvek tukanec sposobi mensi kolaps v zapadnej casti Bratislavy

cez pristavny most prejde denne vyse 180 000 vozidiel, zhruba tolko aj cez Lafranconi, buchame sa tu do prs ako obchvat Presova odlahci nejakých 15-20 000 vozidiel denne z mesta (co preukazatelne na vsetkych doterajsich studiach a odhadoch dopravných "expertov" vyplyva, ze mimo BA su intenzity znacne nadhodnotene aby to vôbec preslo cez eurofondy a naopak v BA su znacne podhodnotene) ale kurnik v tej Bratislave neviem neviem čéčé či odlahcenie mozno aj 100 000 vozidiel denne tunelom cez Karpaty sa oplati...já ti prostě nevím Arnošte

08.08.2019 | enko

to fakt sa neda obist bratislava inak ako takto megalomansky cez karpaty ? sa toho tunela nedockaju ani dnesni novorodenci

08.08.2019 | martin33

Pozri si mapu. Bratislava je umiestnena medzi Dunajom a Karpatami a zaroven je na pravom brehu Dunaja (kadial vedie existujuci obchvat) kvoli blizkosti hranic 2 statov, existujucemu sidlisku Petrzalka a ochranych pasiem zdrojov pitnej vody, malo priestoru. Najblizsie miesto, kde by sa dal prekonat Karpatsky obluk bez tunela, je az niekde pri Piestanoch.

08.08.2019 | Jozko Ferko

vidím ukončenie projektu ak Vôbec začne na rok 2050 za cenu 2 miliardy EUR aby sa aj " našim " zvýšilo. Ale to nám už bude nanič pretože doprava sa bude relizovať vzdušnou cestou :-)

08.08.2019 | Brano L.

Problém je v tom, že všetko sa rieši len z pohľadu NDSky.
V Ďalekej budúcnosti možno toto treba, len určite toto nie je prvotné, čo by Bratislavu a okolie trápilo.

08.08.2019 | Roman Kanala

Ten tunel netreba vôbec. Ak ho niekde treba, tak jednorúrový medzi Trstínom a Jablonicou, ktorý tunel by vzal všetok tranzit na trase Kúty - Senica - Trnava. To by naozaj odbremenilo i Bratislavu i D1 od tranzitu. Až po Trnavu

Celý ten obchvat si vymyslela cementová mafia. Pritom o rakúskej časti formou S8 sa ďalších 20 rokov vôbec neuvažuje. Kto bude jazdiť okolo Bratislavy cez Rakúsko? Kto potrebuje z Viedne do Stupavy? Lebo z Viedne do Poľska sa dá aj cez Brno alebo cez Bratislavu na D1, a z Viedne do Košíc jednoznačne cez Budapešť.

08.08.2019 | Vauban

nehrajkame sa len na slovenskom piesocku, je tu aj celouropska aglomeracia vieden-brno-bratislava-gyor, kde ma zit nejakých 15-20 milionov ludi v dlhodobom horizonte cca 2050+

08.08.2019 | Roman Kanala

Pre Brno by bol výhodnejší tunel pri Jablonici. Pre Giór je to jedno, všetky trasy sú si rovnocenné.

Rakúšania S8 nepotrebujú a privolili len tak "zo slušnosti". Ale keď treba vytiahnuť peňaženku a zaplatiť projekt, tak vtedy príde hodina pravdy. Aj Rakúšania majú vlastné priority a S8 ňou nie je. Načo aj, stará cesta zo Schwechatu cez Haiburg a Wolfsthal je paralelná s S8 a zatiaľ stačí. Prioritou je A5 z Viedne na Poysdorf a Mikulov s pripojením na D52 do Brna.

08.08.2019 | rosma

No už tu len chýbal ten najväčší "expert" na slovenské diaľnice - chrobák Truhlík Kanala, známy svojou teóriou o nepotrebnosti diaľnice do Žiliny a na Poprad a alternatívou cez Rožňavu a masívnym výskytom fašistov v Žiline :-) Aleluja - už Aštan Šeran vyzerá reálnejšie, ako tento excentrický narcis bez domova.

09.08.2019 | Roman Kanala

V Žiline sú fašisti. Fašisti sú hlúpi a vyrevujú. Ako tento tu.

12.08.2019 | rosma

Našiel som pre teba pekný článok, ktorý je presne o ľuďoch ako ty. Možno sa spamätáš a prestaneš s extrémizmom a nadávkami, ktoré ťa pri písaní potrebných kritických článkov diskvalifikujú do úrovne, kde sa pohybujú kotleby. A keď nie, je nás dosť, čo sa neboja a proti extrémizmu sú schopní sa ozvať!

"Použít termín „fašismus“ pro lidi s jiným názorem je sprostá urážka, nic víc."

https://www.respekt...

12.08.2019 | Ujo Peter

Je to koridor TNT-T o tom nema vyznam diskutovat a jednorurovy tunel? Naivita ... treba si pozriet z vtacej perspektivy rozlozenie celej aglomeracie okolo BA a chapat tranzit nielen ako vlastnej Bratislavy ... Trstín a Jablonica neriesia rozsiahle priemyselne parky od Devinskej na sever pre ktore je klucovym uzemie medzi VW a Skalicou ... S8 sa schvaluje ... aha z Viedne cez BA - ved prave o to tu ide - aby to nebolo cez BA ... a Veden Brno ??? zase cez BA - teda po dialnici ... no jo dopravnych exoertov mame naozaj dost ...

08.08.2019 | Romco2

Tunel pri Trstine by bol urcite zaujimavy, ale tunel cez Karpaty v BA by pomohol aj miestnej doprave (napriklad mne) a odlahcil by mosty. Neviem, kedy sa planuje postavit S8, Rakusania hovorili o inych prioritach. Dialnica z Viedne na Budapest byva casto zapchata (teraz sa myslim rozsiruje na 3+3), cize S8 by bola pre dopravu zo SR zaujimava alternativa.

08.08.2019 | pinpo

Planuje sa len prva cast, druha je otazna, pretoze rakusaci nechcu aby prave do NÖ lahko prislo tolko cudzincov. Ochrana pracovnych miest, znizenie vykradania a ziadne odpadky. Im by ti slovaci zo zahoria nijako nepomohli.
https://de.wikipedi...

08.08.2019 | Martinoid

Namisto zbytocnej D4 sa mal postavit ten tunel.

08.08.2019 | BrunoBruno

Tiež sa mi javí, že sa mal postaviť tunel (aby odklonil nákladný tranzit + sezónny tranzit) a prípadne cesta smerom na DS. Ostatné úseky by sa dorabali postupne. Po kúskoch by to neboli už také finančné šupy.
Teraz každého odradí už iba tá miliarda. Najmä ak zo skúseností vieme, že z miliardy su kľudne 2 alebo aj viac. Podľa momentálne platnej bulharskej konštanty...

09.08.2019 | Peter "fotoba" Fodrek

lenže ten tunel je na D4

Dokončené úseky
1. Štátna hranica SK/AT - Bratislava, Jarovce 2,0 (km) 1996(začalo sa stavať) 1999 (dostavané, alebo plán dokončenia)
5. Záhorská Bystrica - Devinska Nová Ves, ľavá polovica 3,0 2009 2011

úseky vo výstavbe
2. Bratislava, Jarovce - Ivanka, Sever 22,6 2016 2021
3. Ivanka, Sever - Bratislava, Rača 4,4 2016 2021

úseky v pláne
4. Bratislava, Rača - Záhorská Bystrica 12,4 po roku 2030 po roku 2030

5. Záhorská Bystrica - Devinska Nová Ves, pravá polovica 3,0 po roku 2030 po roku 2030

6. Devínska Nová Ves - štátna hranica SK/AT

https://sk.wikipedi...)

ono D4 ide z Rakúska do Rakúska okolo Bratislavy


Na úsek 6 nadväzuje rakúska rýchlostná cesta do Viedne S8 tzv. rýchlostná cesta po Moravskom poli (Moravské pole = nemecky Marchfelsd), keďže prechádza touto časťou Dolného rakúska.
https://noe.orf.at/...

08.08.2019 | otíc

Doteraz som si myslel, že sa tunel bude robiť popod Karpatmi, a oni, koťuhy akési, chcú tunelovať cez...

08.08.2019 | Niless

R1 mala pokracovat az do Senice a pri Kútoch sa napojit na D2. To odlahci tranzit. Rura pri Raci neodlahci o tranzit lebo ten by sa aj tak priviedol az pred brany mesta. Alebo ako to zaznelo od Piestan Vrbove a smerom na Zahorie. Ba jeden tunel nepomoze. Tu sa raz deklaruje ze maju ludia presadat na vlaky a MHD, potom vlaky nefunguju, potom ide sa stavat tunel....Tu je problem ze neexistuje jednotna jasna vizia ktorej by sa drzali vsetci, po kazdych volbach sa ide inak krutit zem.

08.08.2019 | rosma

Tento nápad vyzerá logicky. Kto chce smerom od Brna na BB a celkovo na stred Slovenska, cesta cez BA alebo ZA je pre neho nezmyselná. Ide cez TN, alebo by išiel cez NR. Ale je to ťažké - Slovensko je hornaté a geologické podmienky sú pre tunely dosť nevhodné.

09.08.2019 | Roman Kanala

Áno, presne to hovorím. Preto sa D1, jediná akože diaľnica v smere východ - západ, vedie tunelmi na Žilinu. Je to nevhodné. Ako všetko, čo sa týka Žiliny. Letisko, železnica na smiešnych 160 km/h, diaľnica do Bratislavy, diaľnica do Košíc, diaľnica do Česka, diaľnica do Poľska.

12.08.2019 | rosma

Ešte si zabudol na jeden tunel zo Žiliny, ktorý vedie priamo do tvojej prázdnej paranoickej makovice :-) Po ňom sa presúvajú hordy fašistov zo Žiliny na tankoch značky Tiger s Hackenkreuzen a otáčajú sa až vtedy, keď na psychiatrii v Ženeve dávajú večerné prášky :-)

08.08.2019 | čézare

tunel urcite pomoze lebo auta smerujuce do CR idu dnes cez 2 mosty a to je problem, D4/R7 sa ak zdrazie myto pre kamiony cez pristavný most presunie doprava z jedneho mosta ale stale bude ucpany Lafranconi Most... a tunel Sitina ...

BA doprave pomoze iba:
1) elektricka masivna vystavba podla planov z minulosti
2) Parkovacia politika
3) Tunel cez karpaty
4) ale hlavne R1 most pri bratislave - sered ... (https://ndsas.sk/stavby/dialnicna-siet)

ostatne ma cas ...

09.08.2019 | fedormaker

Dovolím si taký malý návrh pre rezortných expertov, pričleňte k tomuto nepochybne dôležitému projektu aj také drobnosti ako úsek Turany - Hubová, druhú rúru Braniska a ťah Šahy - Trstená cez Hiadlovské sedlo a bude to fajn, bude to mať logiku. Keď už je teda reč o diaľničnej doprave za peniaze daňových poplatníkov Slovenskej republiky. Je dobré a slušné na túto vec hľadieť takýmto spôsobom. Pozdravujem všetkých vlastníkov apartmánov v Jasnej!!!

09.08.2019 | Roman Kanala

Druhá tunelová rúra Braniskom sa bude stavat. Bude sa razit popod Sorosku. To je lepsie umiestnenie pre druhú rúru, ako pod Braniskom.

09.08.2019 | Runforfun

100000 poslať severom od Blavy, region je ekonomicky silný. Na čo čakať??? urobiž to na sukronje báze mimo verjených peňazí stačí predať licenciu a nech vyberajú 3-5 EUR...tak je to za 10 rokov 1,1 miliardy. Je bežné aj v Rakúsku či NOrsku, že sa za kritické a zložité úseky platí ešte individuálne.

10.08.2019 | Roman Kanala

Tak sa to robí na Anglicku po anglicky. Úrady rozhodnú uzavrieť cestu. Obchádzka vedie cez súkromný pozemok. Majiteľ zbúra kus plota, vykolíkuje cestu, vyberá mýto. Na konci prác o tri mesiace sa nabalil a má tam vyjazdenú poľnú cestu. Ak je to skratka a vodiči mu tam jazdia, ponechá ju ďalej a vyberá mýto. Ak sa mu nevyplatí, tak obnoví plot a pustí tam ovce.

Taliani alebo Francúzi urobia PPP. Také to ozajstné. Prenajmú pozemok na 30, na 49 alebo hoci na 99 rokov s koncesiou na neexistujúcu diaľnicu. Koncesionár si diaľnicu sám naprojektuje, postaví, prevádzkuje, udržuje všetko na vlastné náklady. Počas trvania koncesie platí štátu poplatok v konštantnej výške. Na konci odovzdá pozemok štátu i s diaľnicou. Ak zarobí, jeho vec. Ak prerobí, jeho problém. Žiaden tunel zo štátneho rozpočtu ako na Zlodejsku po zlodejsky.

03.10.2019 | ready

netreba utopicky tunel cez Karpaty, staci miestami zapustenu cestu