Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

V Londýne vznikne najväčšia zelená stena. Budova ročne pohltí tony emisií

14.12.2019 | tba

Diskusia (13 reakcií) Pravidlá diskusie

14.12.2019 | real name

akoze ta budova bude kazdy rok niekolko ton tazsia?

14.12.2019 | mam_rad_jablka

Mne sa páči. Už som dlho zo školy, aby som vedel odpovedať. Asi sa uhlík naviaže v biomase a budovu budú musieť pravidelne kosiť, strihať a zeleň odnesú do kompostu. Nebolo by krásne, ak by bolo celé mesto také zelené? Ako v lese. Ľudia by boli pokojnejší, pomalší...v City by síce pomalosť neocenili, ale inde, v menších mestách. Stúpla by kvalita života, menej stresu.

14.12.2019 | martin33

A to kosenie a odvoz do kompostarne bude prebiehat bez emisii sklenikovych plynov ?

14.12.2019 | mam_rad_jablka

Cieľom je predsa pohltiť viac ako sa vyprodukuje. Nemám podklady, ale domnievam sa, že aj po zvoze bude celková bilancia pre ekológiu kladná. V mestách s príjemnou architektúrou je nižšia zločinnosť.

14.12.2019 | Andrej_sk

Absolutny suhlas.

14.12.2019 | Andrej_sk

Ten suhlas bol samozrejme s mam rad jablka.

14.12.2019 | martin33

Ak to bude ako s biopalivami, tak o kladnej bilancii mozu len snivat.
Nepochybujem o tom, ze zelen prispieva k skvalitneniu prostredia, ale rad by som videl ten model, kde vypocitavali ten pomer pohltene vs. vypustene emisie a tipnem si, ze urcite by som im tam nasiel veci na ktore zabudli.

14.12.2019 | Andrej_sk

S tym rozdielom, ze ked islo o biopaliva, tak nejaka ekologia bola drvivej vacsine ludi ukradnuta. Teraz snad uz ludom (sice veeelmi pomaly) dochadza, ze nieco robit musime. A bud to budeme robit stylom, ze najprv sa musime dohodnut, co to 100% sposobuje a potom budeme hladat jedno riesenie, ktore to 100% napravi, tak to sa tu budeme najblizsie storocie hadat.
Alebo sa zacne hned a budu to drobne kroky a drobne zlepsenia, ale hlavne sa niekam budeme hybat.
Vzdy budu veci, na ktore sa zabudne alebo vypalia inac, ale to nie je dovod na cakanie na Godota. Ani ziarovka nebola vymyslena planovane :)

16.12.2019 | martin33

Ak ale budeme robit veci, ktore situaciu ZHORSIA lebo rozhodneme na zaklade nespravneho alebo neuplneho modelu, tak je to horsie ako keby sa nic nerobila.
Ako hovori stare porekadlo zo socializmu "Iniciativny blbec je horsi ako triedny nepriatel" :-)

16.12.2019 | Andrej_sk

Velmi trefne si to pomenoval. Len socializmus dokaze vykreovat apatickych a pasivnych ludi, ktori su schopni hlasat to co ty. Logicky, potrebovali vsetko, len nie mysliacich jedincov.
A presne dokazujes aj to negativum. o ktorom hovorim, ze "rozhodneme sa na zaklade nespravneho alebo neuplneho modelu..."- kazdy logicky mysliciaci tvor uz dnes chape, ze nebude to len jeden model, jedna cesta, jedno riesenie, ale bude ich bezpocet zmien,velkych aj malych, kde nie je problem skorigovat spravanie ako pri niecom velkom bombastickom, na ktorom budeme najprv roky filozofovat, potom roky vyvijat, roky testovat a ked to bude zrele na nasadenie, tak uz bude svet niekde uplne inde.
Desatrocia sa tu deju veci, ktore situaciu deometricky zhorsovali, ale ked ma dojst na nejake napravy, tak sa zrazu trasies, ze sa to ZHORSI.

16.12.2019 | Andrej_sk

oprava preklepu ...geometricky..

14.12.2019 | equilibriums

Čo tak stromy sadiť? Čo tak ku každej budove plánovať aj adekvátne zelené priestranstvo pre počet ľudí, ktorí tá budova normálne obsluhuje?

14.12.2019 | Andrej_sk

A co takto sa najprv zamysliet nad problematikou a potom navrhovat hura riesenia? Nie je problem mat na kazdy m2 zastavanej plochy aj x m2 zelene. Ale logicky o to drahsie budu byty, ktore developer vlastniaci tamojsie pozemky predaval. Ved za tie pozemky musel zaplatit a navratnost mal vyratanu. Ci to zelene priestranstvo bude patrit mestu? Za tie pozemky zaplati, zelen a udrzbu budu samozrejme dalsie naklady, ktore premietne do vysokych dani.
A toto je len ta ekonomicka cast, do ktorej by som este zahrnul narocnost ludskych zdrojov nielen na vysadzanie, ale aj udrzbu. Hlavne v mestach sa na to nenajde dostatocny pocet kvalifikovanych pracovnikov, ktorych treba aj adekvatne zaplatit. Udrzba zelene sa neda zodpovedne robit s Jancim v gumakoch a s fukarom alebo nedajboze pilou v ruke. Tak sa to robilo poslednych 30 rokov a ako to vyzera sa staci pozriet dokola, na dokatovane stromy. Rovnako tomu treba prispodobit udrzbu cesta, teda nesolit, a radlicami nerypat po korenoch.
Teraz co sa tyka samotneho vysadzania, v podstate nie je kde, lebo vsade vedu inzinierske siete a ked chceme stromy s korunami, ktore nieco aj zachytia a zatienia, tak ich korenovy bal musi byt adekvatny, tj rovnako velky ako koruna. Take preistranstva v mestach nie su.
Mohli by sa sadit stromceky na parkoviskach, tie nemusia mat velke koruny, ale vlastnici pozemkov sa nebudu chciet serenkat s udrzbou a vodici, namiesto vdaky aspon za trochu tiena sa budu rozculovat, ze maju na sklach a kapotach listie, konariky, ci vtacie hovienka. Dalej ludom vadia stromy tieniace ich byty, boja sa, ze budu padat a zrania ich deti, atd. Cize totalne schizofrenicke chovanie nas, obyvatelov.
Ak si niekto mysli, ze stromy co sa teraz masovo vysadzaju po mestach, zalievane asfaltom, betonom, alebo do jamky 70x70cm, ze z nich nieco vyrastie, ak sa vobec dozije 2-3 rokov, tak tomu hovorim sci fi.
Cize namiesto fantazirovania a cakania 20 rokov, kym teraz vysadzane stromy ako tak narastu, su tieto zelene domy, zelene strechy, zelene steny idealne na preklenutie tohto obdobia.