Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Obchodov na Slovensku viac než v ČR

28.04.2010, 13:10 | Martin Rojko | © 2010 News and Media Holding

Vo výstavbe je viac centier ako u susedov, súvisí to s oneskoreným príchodom na trh

  • Tlačiť
  • 0

Tagy

obchody

Vlani sa v Európe postavili nákupné centrá s celkovou výmerou 7,4 mil. m2. Z toho viac ako polovica pripadla na trhy strednej a východnej Európy. Na Slovensku, rovnako ako v Poľsku, sa dokončilo viac priestorov ako rok predtým. Česko zaznamenalo pokles, ktorý bude podľa správy poradenskej spoločnosti Cushman & Wakefield pokračovať.

V EÚ dnes existuje v priemere 225 m2 predajnej plochy nákupných centier v prepočte na tisíc obyvateľov. Všetky stredoeurópske krajiny sa nachádzajú pod týmto priemerom, pričom najviac sa mu blížia ČR a Poľsko.

Zatiaľ čo v Poľsku výstavba naďalej pokračuje z dôvodu veľkosti spotrebného trhu a mestá nad 100-tisíc obyvateľov sú pre developerov aj obchodníkov stále zaujímavé, súčasná aktivita na Slovensku vyplýva z oneskoreného objavenia tohto trhu.

 „Tento trh je malý a developeri ho objavili až v rokoch 2005 – 2006. V tej dobe nastala mimoriadna aktivita zo strany domácich hráčov ako aj veľkých zahraničných developerov. V súčasnosti sa tu dokončujú projekty, ktorých príprava bola vtedy začatá. Preto bude na Slovensku aj v tomto roku otvorených viac plôch ako v Česku,“ tvrdí Martin Žížala, vedúci maloobchodného tímu v Cushman & Wakefield.  

  • Tlačiť
  • 0

Tagy obchody

Diskusia (0 reakcií)