Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Vallova parkovacia reforma je odvážna, má ale zatiaľ veľa dier

11.04.2019 | Jozef Ryník

Diskusia (45 reakcií) Pravidlá diskusie

11.04.2019 | gejza77

"Prípadne si majiteľ vybaví parkovaciu kartu a nájomníkovi ju bude požičiavať za poplatok?"

.... nikde som nenašiel možnosť o prevoditeľnosti parkovacej karty ...

11.04.2019 | martin33

Majitel bytu bude prenajimat najomnikovi svoje auto s rezidencnou nalepkou ako sucast prenajmu bytu :-)

11.04.2019 | Hatatitlova kobyla

Tieto socialne experimenty bych zakazal. Beztak to kazdeho jenom obtezuje.

(Ti, ktorych sa bude tykat je diametralne viac, ako par nadsenych pseudocyklistov, aktivistov a inych. Len ich nie je tak pocut. Ale oni sa nastvu. A pocut ich bude. A aktivisti budu sokovani, ako uz niekolko krat.)

12.04.2019 | sammy_dlx

A amo by si teda riesi petrzalku? Staval parkoviska na domoch?
PRIESTOR PROSTE NIE JE.
Budete teda platit xD

12.04.2019 | mudr.lant

To fakt? bol si niekedy v Petržalke? Tam nie je miesto?
Miesta je fakt dosť, ale ľudia chcú parkovať zadarmo a nechcú platiť.
A keď aj niekto má záujem budovať parkovacie domy, tak sa vzbúria obyvatelia okolitých domov a nesúhlasia s tým.
toto je problém.
keď sa pripravovalo v Petržalke platené parkovanie tak bolo na existujúcich komunikáciách možné umiestniť 25 000 áut. momentálne ich tam parkuje asi dvojnásobok, čo by si aktéri návrhu parkovacej politiky mohli jednoducho overiť. Kam sa uprace tých 25 000 áut? vyparia sa? Veď už teraz je problém, že vraky sa právne nedajú odstrániť. Toto všetko je fraška a návrh hneď po zavedení do praxe čaká krach!
Postup by mal byť iný - najprv pripraviť parkovacie možnosti (samozrejme platené) a potom upraviť zákonom možnosti parkovania - žiadne chodníky, nespevnené plochy a podobne - parkovať iba na vyznačených miestach.
ale to by chcelo aj trošku rozmýšľania a investícií. V zásade by stačilo v územnom pláne vyznačiť plochy, kde je možné stavať parkovacie domy a súkromní developeri (možno s join venture s mestom, alebo mestskými časťami) by to určite využili. Ale toto nie je politicky priechodné

12.04.2019 | _mito

Vyuzitie volnych stavebnych pozemkov v Petrzalke nie je cesta pre rozvoj Bratislavy do buducna, a zvysovanie pomeru aut k obyvatelom uz vobec nie.

13.04.2019 | sammy_dlx

Uhm. Takze parkovaci dom kde si kupis parkovacie miesto za 5 tis. EURy by bol OK, ale platit 49 EUR rocne parkovne je zderstvo? xD sa zobud

16.04.2019 | Hatatitlova kobyla

No to miesto za 5000 je moje. Stojim na nom ja a vzdy ma caka. Za 49eur ma necaka nic. Akurat ostara kruzit a hladat. To by sa malo povedat nahlas, ze zaplatis, ale nikto nic negarantuje...

11.04.2019 | catto

Mali by vyrobiť appku, každý, kto ide po ulici, by skenoval ŠPZtky a na serveri by sa vyhodnocovalo, či parkuje v správnej zóne, alebo či sa prihlásil na tie 2 hodiny v inej. Cez appku by ste vedeli prihlásiť a odhlásiť parkovanie návštevy, nebolo by treba viac policajtov - stači iniciatívny sused, alebo niekto, kto platí a nevie si nájsť miesto.

Ak sa bude kartička viazať na trvalý pobyt, tak by manželia mali mať asi 2 za nižšiu cenu, ak to bude k nehnuteľnosti, potom by to nemalo byť na trvalý pobyt a teda by majiteľ mohol nahlásiť auto nájomcu - ale keďže je cieľom, aby si hlásili trvalý pobyt, zrejme táto druhá možnosť nebude.

11.04.2019 | Balt

Ale k tomu potrebujete smartfon (zrejme moj smartfon s Windows OS by nefungoval) a internetove pripojenie.

12.04.2019 | Hatatitlova kobyla

Jeeeej, parada, to sme tu uz mali. Volalo sa to PSVB. To Ti boli taki udavaci, ktori ale nemali mentalnu kapacitu, aby ich strana naozaj zamestnala.
Tak aspon bonzovali a mali na pleci taky fesacky naramennik.
Vlastne ten naramennik bol okrem pocitu nadradenosti jedinym benefitom.

Diky, ja si neprosim.

11.04.2019 | peterval

Čo Vallo a jeho PS predstavili, je v podstate iba jedno: vybrať desaťmilióny až stámilióny eur od občana a nedať mu za to nič. Ani garanciu že vôbec bude kde zaparkovať na sídlisku, ani lepšiu dopravu, ani lepšie cesty, ani lepšiu MHD, ani nebodaj metro v BA,, skrátka nič. Ale občan dostane istotu, že ak napríklad ( ako ja) pravidelne musí chodiť za chorými rodičmi a starať sa onich, budem platiť 2 eur za hodinu. Bývam v 2 izb byte s rodinou a detmi, rodiča v širšom centre, a musím ísť k nim často. Podla triezveho odhadu ma to bude stáť asi 1700 eur ročne. Choré? pre socialistu Valla nie, ani pre jeho sponzorov, tí potrebujú money . Občan im je ukradnutý.

12.04.2019 | Martin Krchnak

Bez ohľadu na tú politiku ako takú - ako viete, že za to nič nedostaneme? Ešte ani nezačala platiť a rovno hovoríte o najhoršom možnom scenári, že nič sa nezmení. Ja rozumiem, že všeobecná frustrácia z politiky je odôvodnená, u mňa je to podobne. Len skúsme kritizovať až je čo, nie dopredu.
S tým cestovaním za rodičmi súhlasím, to bude problém.

12.04.2019 | peterval

re Martin Krchnak, dik za slusnu reakciu.. žial, áno, myslím že sa nič nezmení. Niektorí vodiči si odhlásia staršie nepotrebné autá, niektorí dochádzajúci budú hľadať spôsoby ako využiť iný spôsob dopravy. Ale to je všetko. Na sídlisku kde bývam sa nezväčší počet parkovacích miest, napriek vybratým miliónom od vodičov. Ani sa nezlepší doprava, nehovoriac o tom, že by BA ako sol potrebovala metro už dávno. A ak nie metro, tak vybudovanú dopravu pomocou električiek a int.dopravy. Vzhladom na situáciu v akej je Bratislava, ešte ako tak pochopiteľné by bolo zavedenie poplatkov za druhé, tretie auto + zavedenie spoplatnenia zvýšeného pre vodičov , ktorí nemajú pobyt v BA a teda neplatia dane v BA. Ale spraviť to čo spravil Vallo, to jest občan bude platiť ročne poplatok za auto a k tomu ak prejde o pár ulíc dalej bude DRUHÝ krát paltiť nemalé sumy za zaparkovanie na ulici za každú hodinu, to je výpalníctvo. Inak to nazvať neviem. A je tragické, že občan vlastniaci auto bude platiť dan z paliva, dan za auto, viacerí cestnú daň, bude mať garáž, platiť dan za garáž a napriek tomu, ak pôjde autom pár ulíc v rámci BA, za tieto peniaze mu Vallo ani negarantuje možnosť zaparkovania. Naopak, bude platiť druhý krát, v centre až 2 eura za hodinu. Sme na Slovensku a Vallo ukázal, že v ničom nezaostáva za Ficom.. brať áno, dane áno, ale za vybraté dane občan dostane...... končí sa to na o.

12.04.2019 | Marian17

k+

12.04.2019 | IvanPe

Plus sa zabuda na spoplatnenie vsetkych, ktori v BA byvaju v jednej a pracuju v inej zone.

12.04.2019 | sammy_dlx

Aj si to pocital? Stamiliony?
Na tej parkovacej politike sa vyberu radovo nizsie jednotky mil. eur

12.04.2019 | peterval

re sammy,, Už pár rokov dozadu v roku 2015 bolo v BA registrovaných vyše 355000 EČV áut. Momentálne ja toto číslo ešte vyššie. Vynásobte si to krát 49€ . Ešte vyšší príjem bude z každej hodiny každého zaparkovaného auta v jednotlivých zónach. Výsledná suma odhadujem bude spolu vyššia ako 100 milionov eur ročne.

12.04.2019 | IvanPe

A bude to nahrada cestnej dane (platia podnikatelia), ktoru sudr. Kazimir zmenil z miestnej dane na dan statneho rozpoctu, aby mohol hovorit o rozpocte vyrovnanom.
A prijem sa navysi aj o platby za vsetky firemne auta, ktore maju zamestnanci k dispozicii na sukromne ucely, za co platia dane a odvody, (aj zamestnanci a podnikatelia).

13.04.2019 | mba

A viete kolko kazdorocne prispieva Praha na MHD k vlastnym prijmom DP z predaja listkov? Ca. 450 az 500 mil. EUR.

Lacine kralikarne v BA bez vybavenosti su dojnou kravou pre developerov, prvych privatizerov soc. bytoviek zadarmo a nikto z nich nechce poriadne platit dane, prispievat na chod mesta.... Len na cierno prenajimat a dojit. Podobne Uberisti, ci Boltovci a mnohi dalsi ako HB s vysypanim odpadu pod dialnicu pri zdrojoch pitnej vody, ci "lanovka" J+T len, aby nas vsetkych opat podojili a nezaplatili to, co musia ostatni.

Len brat, nic neplatit, frflat a cakat na zazrak, ktory nikdy nepride. Lebo zazraky sa nedeju. V realite vsak platia zakony fyziky....

Bananistan, kde nepohodlnych opat vrazdia. Ale cisar aj tak zostane nahy.... Lebo je nahy....Aj ked si to nemysli....

19.04.2019 | wtf

mna by len zaujimalo kto toho Valla vlastane volil? Citali jeho volici program v ktorom mal prioritu spoplatnit parkovanie? alebo sa nechali oblbnut zmanipulovanymi prieskumami a reklamnou kampanou (ako v pripade Caputovej)

12.04.2019 | CeM

Podla mna by sa na spoplatnene useky mali namontovat inteligentne kamery. System bude nakrmeny EVC rezidentov a bude vyhodnocovat kazde statie podla EVC a posielat pokutu Nechat to na mestsku policiu podla mna nie je stastne, je ich stale menej a menej, mali by pomahat, nie pokutovat. A samozrejme, platit cez appku. To treba doriesit, ako aj cele nastavenie systemu.

12.04.2019 | chr

Ak Vallo a ostatný nepochopili , že Blava potrebuje riadne Metro má smolu a problém s dopravou nevyrieši. Zas to bude len vymýšľanie rôznych zlých a horších variant a doprava bude opakovane kolabovať. A po Vallovi prídu ďalší a tiež budú len rečniť a doprava bude naďalej kolabovať. Zo súčasného stavu nie je normálne východisko. Sú z toho len vyhodené peniaze , ktoré problém aj tak nevyriešia. A Blava ostane aj naďalej najväčšia dedina na zlodejsku . Nie je k tomu čo dodať.

12.04.2019 | volim teda som

moja rec.... thumbs up

16.04.2019 | Adam Libuša

Rozpočet na tento rok si vzal MHD za prioritu a budú sa kupovať až tri električky. To ti trošku dáva predstavu o tom, aké financie má magistrát k dispozícií. Čakanie na metro spôsobilo to, že bratislavská MHD je 15 rokov za brnenskou. Metro by som uvítal všetkými desiatimi, ale plačete na zlom hrobe. Postaviť metro musí byť rozhodnutie vlády.

16.04.2019 | IvanPe

Presne tak, preto Bratislava vyzera tak ako vyzera.
V BA vsetko co je statne vyzera rovnako ako zvysok Slovenska.

12.04.2019 | Marian17

Cele je to hura akcia dostat peniaze do rozpoctu za kazdu cenu a je pochybne, co dostane obcan naspat.
Ak chce Vallo peniaze, nech motivuje cezpolnych, co si kupili byt v Ba, na prihlasenie k pobytu a nie vypalnym za auta.
Mesto ma pozemky, moze si zobrat uver, zrekonstruovat stare namestia, priklad Kamenne namestie a postavit pod nim podzemne parkovisko s 2-3 podlaziami, kapacitou stoviek aut a vyberat parkovne. Dalsie priklady park s fontanou vedla Technickej univerzity, park Janka Krala, park na Racianskom myte,... Vsetky tie parky sa mozu zrekonstruovat a zaroven vybudovat pod nimi podzemne parkoviska.

12.04.2019 | Marian17

Kludne by sa polka parkovacich miest v novych podzemnych garazach mohla predat do sukromneho vlastnictva na sukromne parkovanie, stacila by apka, kde by majitel oznacil miesto ako momentalne volne na parkovanie, nad nim semafor (cervena - obsadene/zelena - volne), lebo je s autom mimo mesta a dostal by 50%, 75% z poplatku za parkovanie.

12.04.2019 | Marian17

Vymysliet sposob, ako umoznit ludom sharovat miesto na parkovanie na sukromnom parkovani, ktore je nevyuzite, prazdne, by mohol pomoct vyriesit problem s parkovanim v meste.

12.04.2019 | Marian17

Dalsi napad ako riesit zapchy v meste je dat na vsetky hlavne krizovatky casovy ukazovatel, kedy naskoci cervena/zelena, prepojit to s navigaciou (Waze,...) ze clovek sa blizi ku krizovatke a vidi na mape, dokedy bude zelena/cervena a doprava by bola plynulejsia. Plus ukazat online najblizsie parkoviska s volnym miestom na parkovanie ...

12.04.2019 | _mito

Parkovisko pod Sadom Janka Krala? Ty si sa zblaznil?

15.04.2019 | A.Č.

Pozemky a objekty na nich nemusia patriť mestu. Treba si pozrieť kataster.

12.04.2019 | Nelectra

Odvazne plany, a mozno bude treba vela veci doladit za chodu, ale KONECNE niekto nasiel odvahu nieco zmenit na terajsom nefunkcnom systeme. Najhorsie by totiz bolo, nechat to tak a nic neriesit. Skoda, ze tu diskutuje tolko kriklunov, ktori nie su ochotni uznat, ze s parkovanim a dopravou v BA nieco treba robit. Este sa ani nic poriadne nezacalo menit, len sa diskutuje o buducom systeme a uz sa tu ozyvaju hejteri, ktori nie su schopni pochopit, ze to cele ma zvysit kvalitu ich zivota v meste. Oni len riesia 4eur mesacne, ktore im budu chybat v penazenkach.

12.04.2019 | Marian17

Prepac, ale doterajsi system je lepsi ako tento paskvil. S tym sa da porovnat iba pokus o zavedenie plateneho parkovania v Petrzalke, od ktoreho nastastie upustili. Parkovanie by to nevyriesilo, miesta by to nevytvorilo, ludia by platili za to, co mali predtym zadarmo a iba by sa nabalila dalsia firma.
Byvam v Bratislave, mam kupene garazove miesto, do centra chodim mhd, alebo iba cez vikend, kedy parkujem v nakupnom centre (3 hod zdarma) alebo na druhej strane v Petrzalke. A spokojnost.
Mam vlastnu garaz, napriek tomu by som musel platit 49 eur za to, ze som si kupil garazove miesto, ktore ma stalo 20 tis eur. A ten co nema ziadnu garaz, zaplati rovnako ako ja?
Uplna klasika, miesto rieseni - uver, stavba podzemnych garazi mestom, prevadzka garazi mestom, splatky uveru z vynosu vyberieme peniaze a nic nepokytneme.

13.04.2019 | Bertil

Ak mas vlastnu garaz nemusis platit nic.

12.04.2019 | IvanPe

Len neviem co povazujete za riesenie, lebo zatial sa idu auta len spoplatnit, nic viac, nic menej. Ziadne nahradne riesenie na presun do prace a domov este nikto nikde nepredstavil a ani sa nechysta. Ziadne parkovacie domy, ziadne prestupne miesta, ... Iba dane, MHD a parkovanie ostane bezo zmeny.

12.04.2019 | Lukocko

PRVY BERIE?!
Ked v byte mame traja TP. A ja si budem kartu vybavovat ako posledny, budem platit 500 Eur, lebo ma predbehli? :-O

13.04.2019 | Bertil

To si na tom este dobre, ak maju TP v byte styria a predbehnu ta traja tak uz nebudes musiet platit nic :-)

13.04.2019 | fatalista

Co tak zaviest tuto parkovaciu reformu ale vsetky peniaze vrazit do novovytvoreneho fondu na stavbu metra? :)) Ak sa tie peniaze nepouziju na rozsirenie elektrickovej infrastruktury alebo idealne METRA tak to straca zmysel.

15.04.2019 | A.Č.

Myslím si, že parkovacia politika v mestách všeobecne by sa mala riešiť už na štátnej úrovni, novou legislatívou, platnou na celom území Slovenska. Nie sú vyriešené reálne trvalé pobyty občanov. (chaos, veľa ľudí predá byt a neodhlási sa ) Všetci aj v obciach a iných mestách platia dane, tak potom je potrebné sa tomu venovať. Z čoho budú platiť vysoké parkovné poplatky tí , čo dochádzajú do Bratislavy pracovať? Koľko parkovanie mimobratislavských vyjde za mesačný odpracovaný čas? Rodinné rozpočty sa nedajú naťahovať. Zamestnávatelia budú budovať parking, a čo štátne firmy al. obecné úrady atď...To sa majú všetci kvôli tomu presťahovať na fiktívne schránkové trvalé pobyty do Bratislavy? A čo potom s platením daní v obciach? Čo na to hovoria obce? A ako napr. budú úrady, súdy, polícia,.. komunikovať s takýmito fiktívnymi občanmi? Cez schránky? Alebo zrušíme všetky obce, mestá a ostane iba Bratislava? Je tam veľa nezodpovedaných otázok, je to celé nepripravené a amatérske. Je potrebné v prvom rade začať budovať parkoviská v blízkosti MHD,zároveň uspôsobiť harmonogramy dopravy a dostupnosť liniek v rámci prestupov naprieč Bratislavou a zosúladiť prímestské autobusy a vlaky..Porovnávame sa s Viedňou, ale tam majú iné mzdy ako my...a inú dopravu.

18.04.2019 | peterval

Ked som Vallovi ( Progresívne Slovensko)napísal na FB pravdu o jeho nekoncepčnom a výpalnom návrhu bez protihodnoty, zablokoval ma. Ako vidno, Vallo neznesie kritku a už vôbec nie, aby niekto na jeho propagačnom konte mu verejne napísal pravdu.
Najlepšie Valla zhrnul v blogu Lučanič a Cmorej:
https://lucanic.blo...
https://cmorej.blog...

toto más mimochodom čaká, ak sa Progresívne Slovensko dostane k moci - zvýšenie daní

18.04.2019 | peterval

Ked som Vallovi ( Progresívne Slovensko)napísal na FB pravdu o jeho nekoncepčnom a výpalnom návrhu bez protihodnoty, zablokoval ma. Ako vidno, Vallo neznesie kritku a už vôbec nie, aby niekto na jeho propagačnom konte mu verejne napísal pravdu.
Najlepšie Valla zhrnul v blogu Lučanič a Cmorej:
https://lucanic.blo...
https://cmorej.blog...

toto más mimochodom čaká, ak sa Progresívne Slovensko dostane k moci - zvýšenie daní