Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Veľká gastrozóna, kancelárie aj moderné kino. Ukázali, ako prerobia košický Prior

02.10.2019, 17:10 | pol | © 2019 News and Media Holding

Majiteľ košického Prioru na Hlavnej ulici 111 predstavil nový koncept obchodného domu, ktorý prejde rekonštrukciou a zmení svoj názov na Obchodný dom Urban. Otvorenie plánuje spoločnosť Arkon na jeseň 2020.

  • Tlačiť
  • 1

Okolo košického Prioru bol pohyb naposledy v máji tohto roka, keď nehnuteľnosť v centre mesta získal developer zo stredného Slovenska, spoločnosť Arkon. Tá stojí aj za výstavbou novej štvrte Slovenka 2 v Banskej Bystrici.

V prípade Prioru išlo o druhú zmenu vlastníka v krátkom čase. Vlani budovu odkúpila pôvodne spoločnosť Medespol, ktorá patrí do popradskej skupiny Azor. Avizovala, že objekt zmodernizuje, no napokon sa nehnuteľnosti zbavila. Predtým Prior 22 rokov patril britskému Tescu, ktoré tu prevádzkovalo svoju predajňu.

Bez zásahov do fasády

Pri rekonštrukcii sa zachová charakteristický vzhľad fasády, ktorá je aj v súčasnosti orientačným prvkom v rámci centra Košíc. Nezmení sa tak vonkajší vzhľad budovy, potvrdil aktuálny majiteľ Prioru. 

Budova je súčasťou mestskej pamiatkovej rezervácie a aj z toho dôvodu zámer od začiatku vzniká v spolupráci s Krajským pamiatkovým úradom.

Neprehliadnite

„V Arkone vidíme význam nielen vo výstavbe nového, ale tam, kde je to len trochu možné, aj v obnove stavieb, ktoré majú za sebou príbeh a tradíciu. Rešpektujeme prirodzene podmienky pamiatkovej ochrany celej zóny, ale rekonštrukciu budovy OD v pôvodnom vzhľade považujeme zároveň za najlepšie riešenie – ikonická fasáda je neodmysliteľnou súčasťou tejto ulice a obchodný dom je pre mnohých orientačným bodom,“ hovorí Matúš Dunaj,  business development manager Arkonu.

Súčasný majiteľ chce naďalej v objekte zachovať maloobchodnú funkciu. Spoločnosť tvrdí, že mieni ponúknuť návštevníkom

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 1

Tagy Košice, Obchodný dom Urban