Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Vlakových zastávok bude v Bratislave asi menej ako sa čakalo

01.04.2019 | Jozef Ryník

Diskusia (7 reakcií) Pravidlá diskusie

01.04.2019 | František Čaník

Len pre príklad.. Zástavky Trnávka a Ružinov, ktoré sú v návrhu, by sa mali v rámci dopravy spojiť s linkami 39, 61 a trolejbusmi (tie neviem presne, tuším 205)... Faktom však je, že už ráno sú tieto spoje preplnené, keďže sa tiež už dlhodobo radia medzi najdlhšie spoje, ktoré spájajú letisko, intráky a biskupice... A tak podobne. Takže 39 od konečnej v Ružinove plná. Na Zochovovej plnšia ako plná. 61 od zástavky Vl. Clementisa tiež získava na objeme, keďže výstavba pri Avion-e sa v celku posunula, takže otázka znie... Kam presne chcú presunúť ľudí z vlakov? Podľa informácií, ani teraz, keď sú uzávery mesto nechce dať peniaze (nemá) na posilnenie dopravy a pochybujem, že tú dopravu posilnia v miestach, kam "vylodia" všetkých ľudí z vlakov.

02.04.2019 | ppan2

Pokial si dobre pamatam, tak k zastavke pri Avione (ak bude) sa malo dotiahnut obratisko elektriciek (ak na to bude), ktore je teraz na konci Ruzinovskej - takze sa mozu nalodit aj do elektricky.

01.04.2019 | IvanPe

Presne toto som mal na mysli, ked som hovoril o dvoch nekompatibilnych rozchodoch 1000 a 1435mm a diskutujuci mi argumentovali, ze Bratislava nie je jedina co ma elektrickovy rozchod iny ako vlakovy.
Ano, ale Bratislava ma take specifika, nizka hustota obyvatelstva v pomere k vzdialenostiam na prekonanie MHD, ze pokial nespoji obe infrastruktury tak sa jej nikdy nepodari vyriesit problem vysokych nakladov na km, tras aj cestovneho. Stale som si nenasiel cas na presnejsie udaje zo zahranicia, aby som to popisal, ale aj tento blog dokladuje, ze mesto o tom uz davno vie a nevie/ nemoze/ nechce/ ... s tym nic urobit.

01.04.2019 | citatelTrendu

1. A z čoho chceš financovať zmenu rozchodov?
2. Rekonštrukcie koľají sú realizované z EÚ fondov, to ich chceš rozobrať a vybudovať nové? napr. v petržalke? Vieš koľko by stálo len projektovanie, realizácia?
3. Ty by si býval vedľa koľají kde jazdia mestské vlaky? Tie sú ešte hustejšie? Rovnako je to s vlakmi na pilónoch, tam sa odráža zvuk ešte na dlhšie vzdialenosti.
Sumár: NEREALIZOVATEĽNÉ

01.04.2019 | shaggy

V Petržalke by tá rekonštrukcia tratí bola najmenší problém, pretože:
- je tam asi 0,0nič kilometra tratí
- tie, čo sú, majú rozchod 1000 aj 1435mm.

A pre blúzniacich sociálnych inžinierov hore, ktorí vedia všetko najlepšie - keď už by sa prerobili všetky trate na 1435mm rozchod (pričom teraz nie sú peniaze ani na opravu niektorých radiál, nie ešte na komplet prerobenie), aj tak by to nepomohlo. Alebo si myslíš, že by vlak išiel priamo z Rače a na Račianskom mýte by si postál v zápche?

03.04.2019 | Lupask

preco by nemohol ist. lenze to si potom netreba predstavovat ako sucasny obrovsky vlak co jazdia, ale ako trocha robustnejsiu elektricku. kludne by to mohlo jazdit mimo mesto ako sucasne vlaky, viac sa zapojit do zivota v dedinkach a v ramci mesta uz chodit ako elektricka

03.04.2019 | Lupask

Tram-trainy by v bratislave mali zmysel. ALe musela by sa im prisposobit infrastruktura a to znamena rozkopat komplet trate v celom meste, co aj priestorovo nemusi byt mozne
v centre by kludne mohli zajst pod zem

v nemeckom Karlsruhe to maju urobene presne takto, mimo mesto to po dedinkach jazdi ako vlak a v meste sa to zmeni na elektricku