Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Výstavba tunela cez Karpaty sa plánuje až po roku 2024, potvrdili diaľničiari

06.08.2019 | TASR

Diskusia (10 reakcií) Pravidlá diskusie

06.08.2019 | Roman Kanala

Ďalšia nezmyselná stavba.

Tak, ako pri Branisku, kde je najlepším umiestnením druhej tunelovej rúry na Soroške, je i najlepšou lokalitou pre tunel Karpaty trasa obchvatu Bratislavy cez Trstín a Jablonicu. Ak by tranzit od Brna ďalej na východ nemusel do Bratislavy, tak nepôjde do Bratislavy na Prístavný most. To sa dá jednoducho docieliť tak, že sa tranzit pustí z Kútov na Senicu, Jablonicu, Boleráz do Trnavy, kde sa pripojí na hlavný ťah Bratislava - Košice, tiež zvaný R1-R2 a ktorý vedie cez Zvolen a Lučenec.

Potom by odpadol problém s kapacitou Prístavného mosta, potreba rozširovať starú diaľnicu pri Senci a tá by mohla radostne slúžiť dedinám pozdĺž nej s mnohými novými križovatkami na každom kilometri.

Potreba zbastardiť všetky cestné ťahy tak, aby boli užitočné Bratislave a Žiline, no nikomu inému, je však tak silná, že racionálne riešenia, ktoré by adresovali dopravný problém, sú všetky zadupané do zeme.

06.08.2019 | Brano L.

Systém sám seba nezničí. NDSka je autonómna, nejaká koncepcia ju netrápi, rieši si len svoje dialnice.
SSC nemá peniaze, maximálne opravia asfalt na ceste I.triedy na Senicu.
Trochu ich brzdí Inštitút finančnej politiky, všemožne ho chcú obísť, aby mohli plánovať bludy od buka do buka.

06.08.2019 | bruciak

ach zase jeden vsevedko. Ten tunel vyrazne pomoze zapadnej BA a zahoriu s prepojenim na zvysok SR. Cesta cez Senicu je nezmysel , pokial viem v minulosti sa rozmyslalo o ceste Brno - TN

06.08.2019 | Roman Kanala

A čo je západná Bratislava a Stupava? Celá republika? Pretože trasa Trnava - Jablonica - Kúty by pomohla celej republike a teda aj Bratislave. Kým tunel v Bratislave pomôže hlavne Brátislavákom. Tak ako mimoúrovňové križovatky na každom kilometri, ktoré z diaľnice robia zdegenerovanú prímestskú aglomeračnú komunikáciu.

06.08.2019 | Brano L.

Ani to nie je úplne pravda. Bratislave by pomohol tunel priamo v Blave pod Kramármi.

06.08.2019 | rarsok

Bratislave tunel D4 Raca - Stupava az tak nepomoze a uz vobec nie tunel pri Trnave. Podla zverejnenych udajov zo scitania dopravy len 10% z tranzitnehj dopravy ide z D2 na D1 alebo naopak. Vacsina z D1 alebo z D2 ide do Madarska alebo Rakuska. Ved kto by isiel z Brna do Trencina ci B.Bystrice cez Bratislavu.
V uzemnom plane je aj mestsky tunel z Krasnan do Lamaca a napojenie Krasnan na Bojnicku. Tato cesta by bola alternativou k Pristavnemu a Lafranconimu mostu, ked sa chcu motoristi presunut z vychodnej do zapadnej casti Bratislavy, ktorych je ovela viac ako tranzitu.
Ked sa bude stavat tunel D4, tak na tento mestsky tunel mozme na najblizsich 40 rokov zabudnut.

07.08.2019 | pablissimo

Mozno namiesto snahy o ekonomicke vyrovnavanie regionov stylom planovanej ekonomiky by bolo namieste si priznat ze Bratislava je ekonomicky tahun tejto krajiny a zasluzi si preto trosku ucty a dalsi rozvoj. Lebo cele to nezmyselne bojovanie s volnym trhom prace nam len skodi.

06.08.2019 | Tomas9

Tunela sa možno dožijeme o 20 rokov - ak budem optimista. Má byť najdlhší v SR - 11km, to nepostavia :D Branisko má necelých 5km a aká to bola sága, Višňové cca 7,5km a stavajú ho 20 rokov a stále nič. Takže pokoj, toto nie je aktuálna téma.

07.08.2019 | Neeo

presne napísané a vystihnuté, doporučujem zobrať lopatky a kyblíček a šup do pieskoviska trénovať !!!! :)

06.08.2019 | Laborec

A čo na to útvar Hodnota za peniaze? Ci diaľnice na západe Slovenska netreba analyzovať, to len na Východe netreba ani tunely, ani štyri pruhy?