Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Z Krížnej chce mesto príjemný bulvár. Pripravuje veľkú obnovu ulice

06.02.2020 | TASR | Redakcia TREND Reality

Diskusia (23 reakcií) Pravidlá diskusie

06.02.2020 | mte

No napad to je vyborny - uz len dve male pripomienky:
1. Ak ma ta "revitalizacia" dopadnut tak ako podobne pociny v okoli tak nech radsej nerobia nic a proviziu nech si strcia rovno do vrecka bez znizenia kvality zivota obyvatelov.
2. Naco ten predstierany zaujem o nazor obyvatelov ked vieme ze si s tym akurat vytru .. (vid "revitalizacia" vedlajsej ulice, Stein, uzatvorenie Niv, linka na zimnu udrzbu ..)

06.02.2020 | radian

"Vedlajšou ulicou" je akože myslená Blumentálska? A tam sa čo presne nepodarilo? Lebo asi okrem zrušenia asi 15 parkovacích miest tam moc negatíva nevidím. Konečne ulica so zatrávnenými plochami, ktorou sa príjemne prechádza pešo aj na bicykli.

Pevne dúfam, že nezostane v tejto časti mesta len pri Krížnej, ale dajú dokopy aj Záhradnícku. A dokončia aj druhú časť Blumentálskej od Vazovovej po Stein.

06.02.2020 | Staromestsky bonvian

Chodime na tu istu Blumentalsku? Ja celkom casto, najest sa k Talianovi, ale ze by prave to malo byt miesto na "prijemnu prechadzku"? Ako odkial kam?

06.02.2020 | TotoTuSomJa

Musím zásadne nesúhlasiť. Blumentálska ulica ukazuje cestu ako to robiť. Jej prerábka bola taká úspešná že keď chcela terajšia starostka Aufrichtová zmeniť ďalšiu časť rekonštrukcie viac v prospech áut , sami Staromešťania ju uzemnili , tj prehlasovali. 1. etapu robil Števčík.
Plánuje sa aj okolie Blumentálu, určite by to bol posun vpred.
https://www.faceboo...

06.02.2020 | mte

Bola tak uspesna ze starostka a poslanci ju otvorili potajomky bez ucasti verejnosti kedze boli obavy ze by im prislo "podakovat" par obyvatelov.

Obnova ulic je urcite potrebna ale treba to robit rozumne. Uz komunisti vraveli ze iniciativny blbec je horsi ako triedny nepriatel a toto je ten pripad. Aj navrh ktory si nalinkoval je bieda. Sama dlazba a beton. Myslel som si ze tu dobu uz mame za sebou. Nech tam natlacia viac zelene ale nie tak ako na Blumentalskej kde to ani nevedia udrziavat a dodatocne tam naukladali tvarnice.

07.02.2020 | citatelTrendu

Na Blumemntálskej býva moja známa, reko si veľmi pochvaľuje. Sama vraví že ani netušila ako krísne sa dá prerobiť ulica keď sa chce. Myslím že Blumentálskou by sa mali osttané mestské časti inšpirovať.

Jasné, vždy bude niekto nespokojný, taký Staromestsky bonvian so 6-timi autami je ale extrém (viem že máte park. miesta, ale aj tak cez deň 6 áut zaberá veľa miesta v meste, tolerovať možno 1-2 na rodinu). Nemôžem ľutovať niekoho s toľkými autami že nemá kde zaparkovať svojho oceľového tátoša. Práve kvôli takým rodinám čo nepoznajú mieru v počte áut sa tu musí zavádzať parkovacia politika. Mesto sa nedá nafúknuť.

07.02.2020 | mte

Clovece ved tam nema kde zastat ani taxik, ani kurier ale ani sanitka. Ak by horelo tak sa ku vchodom hasici ani nedostanu lebo ulica je uzka a nakladne auta sa vytacaju na 10x. Smetiari zablokuju nielen Blumentalsku ale aj Majkovu a nasledne Kriznu kedze cela ulica stoji pokial nalozia smetiaky. Nehovoriac o tom ze zrusili prijazd priamo od stojiska takze ich musia tahat po chodniku. Vyjazdy z vnutroblokov su riesene ako prechody pre chodcov takze na 100m useku ich mas 3-4 kde musi cyklista dat prednost. Vjazd a vyjazd na cyklochodnik je nebezpecny (hlavne z Majkovej) a kolizne situacie su tam na dennom poriadku. Ale cyklisti ktori jazdia casto po meste smerom od kostola cyklochodnik ani nepouzivaju kedze je vyrazne pomalsi ako cesta a pre 100 metrov sa im to ani neoplati.
Takto by som mohol pokracovat este dlho.

Este raz: Problem nieje ze sa nieco robilo ale to ako sa to urobilo. Urcite to chceli urobit najlepsie ako sa da ale dopadlo to tak ako vzdy.

07.02.2020 | citatelTrendu

Koľko ulíc je v Bratislave úzkych? Tak tam potom nepovoľme parkovanie vôbec, ale argumentovať že je úäzka kvôli zeleni a cyklochodníku je trápne. To autá zaberajú verejný priestor bez úžitku (bez pohybu) v priestore.

07.02.2020 | mte

Ostatne ulice su uzke historicky - tato je kvoli tomu ako hlupo sa urobila rekonstrukcia. Z krasnej sirokej bezpecnej ulice kde nemal nikto problem urobili uzku nebezpecnu jednosmerku a pridali tam uzke pasy "travy" ktora tam nechce rast a nevedia to ani udrziavat. A kedze tam bolo viac blata ako travy tak tam dodatocne dali naslapne tvarnice ktore tam vobec nesedia.
Cyklotrasy boli na Blumentalskej veelmi dlho aj pred prestavbou a nikto nemal problem. Teda ak pocitam tu opravenu trasu lebo na zaciatku to namalovali rovno za zaparkovane auta co bolo nebezpecne. Po ceste som jazdil s detmi a ta ulica bola urcite najbezpecnejsia z celej trasy po Bratislave. Teraz tam mame cyklocestu ktora nikde nenadvezuje - to je ako postavit 2km dialnice pri Snine.

08.02.2020 | Anagram

Uzke cesty su podla vyskumov bezpecnejsie nez siroke.

07.02.2020 | pablissimo

Cely problem je len dosledok toho ze na vlastnictvo auta v meste je u nas viazanych minimum pausalnych poplatkov a benevolentna parkovacia politika, v podstate sa plati len PZP,STK,EK, dokopy stovka rocne za nejake ludove auto. Ludia nie su motivovani zbavovat sa aut ktore pouzivaju len prilezitostne ci uz z dovodov financnych alebo praktickych, vsak nic ich to nestoji ked ten srot co uz neamortizuje hnije 2 tyzdne niekde na chodniku ci v jazdnom pruhu ako na Kriznej.

07.02.2020 | mte

To co pises dava zmyslel len na prve pocutie. Auto jednoducho dnes potrebuje takmer kazda rodina a pozicovna ti to nevyriesi aj ked ho potrebujes raz za dva tyzdne. Vacsina tych co tu na inych nadavaju nejake auto doma maju.
Mozes ludi financne trestat ale v konecnom dosledku vyriesis len to ze auto budu mat len ludia ktori maju vela penazi ako je to dnes s vyhradenym parkovanim.
Rozumnejsie by bolo umoznit ludom nejakym sposobom rozumne parkovat pri ich bydlisku (max. jedno auto na byt) ale vsade inde nech si za parkovanie platia - nie ako je dnes nastavena parkovacia politika ze mozes parkovat kdekolvek vo svojej mestskej casti. A samozrejme odmenit tych co take parkovanie nepotrebuju. Takto to casto funguje na zapade a nevidim tu taky problem ako v BA. Samozrejme tam sa nerobi taka divoka vystavba ako v Bratislave za posledne roky.

11.02.2020 | Milan Nemec

Človeče ty si veľký optimista. Na tej Blumentálskej je niekoľko sto domácností, a každý byt má právo na jedno parkovacie miesto a jedno auto - nebavím sa o 3-4 autách na byt/rodinu, ale o jednom, čo je dnes nevyhnutnosť.
Spraviť z toho jednosmerku pre autá a dvojsmerku pre cyklistov, ktorí tam nie sú, a zrušiť pritom minimálne jednu tretinu až polovicu parkovacích miest, to výrazne znížilo kvalitu života miestnym a znehodnotilo ich byty, ktoré prišli o parkovanie. Ako majú všetci tí ľudia chodiť do práce? Metrom či heliportom? Nehovoriac o záchranke, smetiaroch, taxíkoch a podobne, ktoré na tej ulici nevedia normálne fungovať. Navyše je vedľa Dell - a zamestnanci určite zaberajú nejaké parkovacie miesta.
Nápad spraviť z Krížnej nejakú promenádu je riadna blbosť čo môže napadnúť len človeku, ktorý tam nikdy nebol. Ako sa hovorí, cesta do pekla je vydláždená dobrými úmyslami. Sú eurofondy na cyklochodníky a pod., tak to treba využiť. Že to skomplikuje život miestnym/podnájomníkom/obchodom/firmám a centrum ani Staré mesto z toho aj tak nikdy nebude, je len taký vedľajší drobný detail...

06.02.2020 | mte

Tvoj nazor ti neberiem. Ak by som byval niekde dalej a 2x do roka by som sa tam previezol s detmi na bicykloch tak by som mal rovnaky nazor.

Ak si tam castejsie a uvedomis si dosledky a prevedenie prestavby tak si povies ze cele zle.

06.02.2020 | citatelTrendu

Fajn, Krížna ulica si zaslúži kvalitnú rekonštrukciu-od dlažby, cez VO (samozrejme nainvne dúfam že sa predtým obnovia všetky siete), ale prečo medzi bulvár nezaradili aj Špitálsku ulicu? Nadväzuje predsa na priame centrum mesta (od Nám. SNP až po Krížnu ul.). Aj Špitálska potrebuje urgentne rekonštrukciu, je to centrum mesta!!!!

06.02.2020 | radian

Súhlas, Špitálska je riadny adrenalín. Zrekonštruovať tam električkovú trať a všetko ostatné nechať v pôvodnom stave bol riadny fail.

06.02.2020 | TotoTuSomJa

Súhlas. Krížnu by mali poriešiť tiež ako bulvár. Urobiť z toho kvalitnú reprezentatívnu ulicu.

06.02.2020 | Staromestsky bonvian

Hej, tak na toto je ten Metropolitny institut.
Konecne.
Ja som myslel, ze len maluju kruhy na cesty.

06.02.2020 | Lupask

tie diskusie mi pridu trocha bezpredmetne, 90% obcanov povie ze tam chce viac stromov, 90% povie ze chce viac parkovania tak vyznajte sa ako chcete

kazdy poriadny urbanista ked pozrie na tu ulicu a prejde sa nou 20x tak musi vidiet ze parkovanie je tam strasidelne nadivoko, ze oficialne dvojpruhova cesta je uz davno v reale jednopruhova, ze je tam rozbita trat, chodniky v hroznom stave, ziaden stromcek, krizovanie s Vazovovou pripomina tankodrom, ked som pri vazovovej tak divoke parkovanie 1 auta zastavi elektricky na pol hodiny atd.

07.02.2020 | citatelTrendu

Z tvojho príspevku, citát: "Oficialne dvojpruhova cesta je uz davno v reale jednopruhova" - vieš koľko je takých ulíc? No radšej nech parkujú takto (napr. to tajkto vyzerá na tej hlavnej ceste na Dlhé Diely), než by parkovali kdesi na chodníkoch, zeleni. paradoxne to potom spomaľuje premávku na tej ulici, čo je výhodné pre bezpečnosť chodcov aj cyklistov.

07.02.2020 | pablissimo

Obyvatelia tam parkuju primarne vo dvoroch a vedlajsich ulickach, fakt zbytocna degradacia celej ulice ci uz s pohladu prejazdnosti alebo estetiky pre par darebakov ktory tam stoja pozdlzne. Najme ked tradicne 1/2 z tych aut sa nepohne jak je tyzden dlhy.

07.02.2020 | mte

Ta ulica nieje nijak extra exponovana takze aj ked je tam len jeden pruh tak to nieje problem a niesu tam ziadne zapchy. Ohladom estetiky sa nehadam aj ked siroke a prazdne ulice niesu ziadna vyhra.

Nerozumiem vsak tomu ze kazdy kritizuje dlhodobe statie aut. Ak ma niekto auto odparkovane cely tyzden lebo chodi pesi alebo MHD ale pocas vikendu resp 1-2x za tyzden to auto naozaj potrebuje tak preco je to horsie ako ked niekto jazdi autom kilometer hore-dole po centre mesta a potrebuje parkovat na kazdom mieste kde sa zastavi a este aj upchava cesty?
Mesto by malo ponuknut moznost dlhodobeho parkovania pre obyvatelov hoci nie priamo pod oknom ale denne po meste by sa mala vyuzivat alternativna doprava.

07.02.2020 | pablissimo

Kontextom clanku je obmedzenie statickej dopravy na Kriznej, tam je jedno kolkokrat do tyzdna sa autom vozis. Mozno si to prepocitas a zistis ze ma vacsi ekonomicky zmysel taxik a sporadicky prenajom auta.