Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Začalo sa rozšírenie Shopping Palace

05.05.2008, 12:57 | Peter Kremský | © 2008 News and Media Holding

Soravia minie na Zlatých pieskoch v Bratislave takmer dve miliardy korún.

  • Tlačiť
  • 0

Spoločnosť Soravia začala výstavbu štvrtej a piatej etapy nákupno-zábavného centra Shopping Palace na Zlatých pieskoch v Bratislave. Práce, ktoré vykonáva stavebná firma Skanska PS majú byť hotové v auguste budúceho roka.

„Tieto etapy vytvoria plynulý prechod medzi nákupnou a oddychovo-relaxačnou zónou, čo výrazne prispeje k celkovej revitalizácii Zlatých pieskov,“ hovorí projektový manažér Skanska PS Jozef Ďaďo. Podľa Thomasa Zangerla z firmy Soravia má stáť rozšírenie zhruba 55-60 mil. eur (približne 1,7 až 2 miliardy korún).

Soravia_nahlad_02_upr.jpg

Na zhruba trojhektárovej zastavanej ploche pozemku má vyrásť troj- až štvorpodlažný objekt. Budova sa má „vznášať“ na podnoží so stĺpmi, vstupnými priestormi a zásobovacími šachtami. Celkovo by v nej malo vzniknúť 30-tisíc štvorcových metrov predajnej plochy.

Hlavnú časť centra má tvoriť pasáž s obchodmi a službami, mali by prevládať najmä predajne s módou, športovými a detskými potrebami. „Chceme celé centrum orientovať na rodinu, bude tam viacero možností zábavy a športu pre deti,“ vysvetľuje T. Zangerl.

Zábave a športovému vyžitiu bude venované druhé podlažie, rekreácia a šport budú mať svoje miesto aj na štvrtom. Malo by sa tu nachádzať fitnes centrum s terasou, bowlingové a biliardové prevádzky. Okrem toho sa plánuje viacero reštaurácií a kaviarní, ktoré doplnia súčasnú jedálenskú časť Shopping Palace.

Soravia_nahlad_01_upr.jpg

Nové časti budú priamo napojené na existujúce nákupné centrum a budú s ním tvoriť jeden celok. Prírastky budú siahať až takmer k jazeru Zlaté piesky, pozemky na jeho brehoch však patria mestu Bratislava a súkromným osobám, Soravia preto zatiaľ nevie, či budú obchody prístupné aj z tejto strany.

Prvé tri etapy nákupného centra v réžii rakúskej skupiny Soravia vyrástli od konca 90. rokov. Išlo najprv o nákupnú promenádu, neskôr o obchodný dom s nábytkom. V roku 2004 pribudlo obchodné centrum, ktorého doplnilo dávnejšie postavený hypermarket Tesco a v roku 2006 sa mierne rozšírilo. Okrem hypermarketu ponúka 16-tisíc m2 predajnej plochy.

V súčasnosti poskytuje celý areál na Zlatých pieskoch 55-tisíc m2 predajnej plochy, pričom prvé dve etapy sa orientujú hlavne na predaj nábytku. Soravia do výstavby vložila zatiaľ 95 miliónov eur (zhruba 3 miliardy korún), po dokončení centrum odkúpila rakúska banková skupina BA-CA Real Invest.

Vizualizácie - Skanska 

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)