Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

ŽSR za 675-tisíc postavili podchod. Teraz ho nikto nechce, tak ho zatvorili

16.10.2018 | TASR

Diskusia (7 reakcií) Pravidlá diskusie

16.10.2018 | wtf

opat sa raz ukazuje ako sa plytva eurofondami (ake su zbytocne). Modernizujeme trat, EU nam nakaze vsetky krizovania (aj polne cesty) postavit mimourovnove (alebo zrusit) inak nam neda eurofondy... a tak sa vyhadzuju miliony na podchody, podjazdy, nadjazdy do pola cez ktore prejde raz za tyzden jeden traktor...
Teraz si predstavte ze keby tu nebol diktat z EU, mohli by sme nase peniaze (tie ktore sme najprv poslali do Bruselu a oni nam ich teraz velkoryso rozdeluju a platia zane stupidne reklamy, ako sa vdaka nim mame dobre :D ) minut ako chceme (napriklad postavit podjazd cez trat na Ivanskej ceste v BA kde prejdu denne tisice aut)

16.10.2018 | Truhlik999

Uplna pravda.

Povazie je plne shitovej architektury, ktoru stavaju zeleznice.

Nadjazdy za miliony tam, kde stacil prechod cez kolaje - aj bez svetelnej rampy.
Zabrate tisicky metrov podoby na nadjazdy, ktore nikto realne nevyuziva.

A nestara sa o ne.

Uz teraz su prerastene burinou a rozpadavaju sa.

Realne, o 20 rokov bude 90% z nich v prisernom stave.


A vlaky sa suchtaju stale 100 km rychlostou.

16.10.2018 | Laco_100

To, že architektúra je na prd, s tým súhlasím. Ale tie nadjazdy a podjazdy sú tam preto, lebo naše normy to vyžadujú pri tratiach s rýchlosťou 160km/h, a trať BA - Žilina takou je. Dokonca, ak by boli zakúpené naklápacie súpravy, a namontované nové zabezpečovacie zariadenia, tak rýchlosť môže byť až 200km/h

17.10.2018 | OliWer1

To je super, akurát vždy to skončí rekonštrukciou trate po Žilinu, takže sa tie vlaky aj tak musia zvyšok trasy trtošiť po starých koľajach. Ale rozumiem tomu, že sa treba nabaliť a každých 5 rokov rekonštruovať trať BA-ZA a zvyšovať rýchlosť trate o 20 km/h. Samozrejme zvyšok krajiny nemá nárok na normálne koľaje.

17.10.2018 | orangutan

Skade vieš, že to skončí po Žilinu? To ma veľmi zaujíma... Zrejme vieš viac, ako kompetentní v Bruseli, MDV SR aj ŽSR...
Ako sa modernizuje každých 5 rokov BA - ZA? Mám pochybnosti, či tomu naozaj rozumieš.
Aj zvyšok krajiny má nárok na "normálne koľaje", ale je nutné si uvedomiť, že sú isté koridory, kde je na investície vyčlenený kus iný balík peňazí a aj ten nestačí.

17.10.2018 | orangutan

A kto by ten podjazd v BA akože zaplatil? Keby veľmi chcú, už je 30 rokov...
Všetky mimoúrovňové križovania sa robia kvôli bezpečnosti na hlavných koridoroch. To je správne.
A že sa tam postavil podchod? ŽSR nerobia kompenzačné opatrenia z vlastnej vôle, kope žiadostí ŽSR jednoducho nevyhovejú. Samospráva si tie objekty určite vyžiadala, len zrejme tu ŽSR pochybili, ak majú iba nejakú dohodu so starostom. Teraz samospráva nebude tvrdiť, že to chcela.
Samosprávy vo všeobecnosti majú nereálne požiadavky voči investorom pri takýchto akciách, pričom následne požadované objekty nechcú prebrať. Preto štát aj Brusel takéto kompenzačné opatrenia začínajú vo veľkom osekávať. Naposledy v Liptovskom Mikuláši osekali rozpočet projektu modernizácie trate o desiatky miliónov, čo tam kedysi požadovalo samotné mesto rôzne objekty, preložky atď... V Bruseli ani nechápu, že prečo peniaze na infraštruktúru lejeme do kompenzačných opatrení.

17.10.2018 | bluehen

EC ma daleko prisnejsie pravidla nez tento stat. U kazdeho eu projektu kde prisli na nejaky podfuk a zatrhli financovanie sa dofinancovalo zo statneho rozpoctu akoby sa nechumelilo. Nepocul som ze by niekomu sa aspon pokusili zosobnit korekcie. Chcem vidiet kolko km zeleznic bolo zrekonstruovanych 1989-2004 ked to tu bolo slavne sebestacne slovensko.