Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Bratislava chce zmeniť parkovacie pravidlá

01.02.2012, 15:56 | Jana Hambálková | © 2012 News and Media Holding

V Starom Meste by za poplatok mohli parkovať aj nerezidenti

  • Tlačiť
  • 4

Návštevník bratislavského Starého Mesta, ktorý sa vybral na kávu autom, musí v súčasnosti riešiť problém, kde zaparkovať. Z celkovo 2 500 parkovacích miest v troch zónach mimo najužšieho centra je totiž 70 percent „vyškrtaných“ len pre ľudí s trvalým bydliskom v tejto mestskej časti.

Opatrenie bývalého vedenia miestneho úradu, ktoré sa takto snažilo vyriešiť problémy s parkovaním domácich, by chcelo nové vedenie upraviť. „Rezidenti síce získali možnosť zaparkovať na uliciach, vznikli však mnohé ďalšie problémy. Ak tu dnes chce zaparkovať napríklad opravár, koná mestská polícia. Môže mu udeliť pokutu alebo auto odtiahnuť,“ uviedol hovorca mestskej časti Tomáš Halán.

Nová parkovacia politika, ktorá by mohla začať fungovať v polovici roka, by za poplatok umožnila na rezidentských miestach zaparkovať aj návštevníkovi mestskej časti. Príjem z parkovného by šiel do kasy Starého Mesta. Možnosť rezidentského parkovania Staromešťanov by zostala zachovaná.

Mestská časť v súčasnosti pripravuje súťažné podklady na dodávateľa systému. O verejnej obchodnej súťaži budú rozhodovať miestni poslanci, ktorí budú tiež schvaľovať prípadného víťaza.

Zabezpečiť si konkrétne miesto pred domom môžu ľudia s trvalým bydliskom za ročný poplatok. Mestskej časti zaplatia daň za zabratie verejného priestranstva, ktorá pri štandardnom parkovacom boxe (11 štvorcových metrov) vychádza na necelých 1325 eur.

Záujemca musí podať žiadosť a do 30 dní dostane rozhodnutie. Či bude kladné záleží od lokality, miery obsadenostiaj rozloženia parkovacích miest. Vyhradené parkovanie by sa však mohlo čoskoro stať minulosťou.

Magistrát totiž chystá parkovaciu politiku, ktorá by mala byť pre všetky mestská časti jednotná. Jej základom by malo byť vybavenie Bratislavčanov elektronickými kartičkami, na ktoré by mali parkovanie pre jedno auto zadarmo. Za každé ďalšie by platili poplatok. Firemné autá by sa mali upratať do súkromných garáží.

Ilustračné foto – Maňo Strauch

Viac o problémoch s parkovaním si prečítajte v aktuálnom vydaní TRENDU 4/2012.

Tlačený TREND na webe, kniha ako darček a ďalšie: Deväť dôvodov, prečo si predplatiť časopis TREND.

  • Tlačiť
  • 4