Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Chcú sa vôbec realiťáci vzdelávať?

18.03.2014, 11:30 | Rastislav Štalmach

Rastislav Štalmach: Pravidelné vzdelávanie sa je nevyhnutné pre úspešného realitného makléra

  • Tlačiť
  • 0

Blog Rastislava ŠtalmachaBlog Rastislava Štalmacha

Dvadsať rokov pracuje v obchode, financiách a realitách. V roku 2006 založil a vedie úspešnú slovenskú realitnú spoločnosť - ARCHEUS celoslovenská sieť realitných kancelárií. Každá kancelária je samostatný právny subjekt fungujúci na princípe franšízingu. Zároveň je členom predsedníctva NARKS (Národná asociácia realitných kancelárií Slovenska) a jej školiteľom. Prečítajte si aj ďalšie blogposty.

To je otázka na, ktorú som bol zvedavý aj ja, keď sme v septembri 2013 v rámci vzdelávacej komisie NARKS (Národná asociácia realitných kancelárií Slovenska) začalo úplne NOVÉ obdobie školení pre profesionálnych realitných maklérov.

Dôležitým faktorom bolo (čo sa aj potvrdilo hojnou účasťou na školeniach), že školiteľmi boli odborníci, ktorí majú vedomosti, znalosti a skúsenosti vo svojom obore. Prešli od pozície realitný maklér, k vedeniu tímu realitných maklérov a vybudovali úspešné realitné kancelárie.

Školenia mali tri kategórie: úvodné pre nováčikov v realitnom odvetví, doplnkové pre pokročilých, a špeciálne pre každého.

Dbalo sa na to, aby boli z rôznych regiónov, keďže realitný obchod je lokálna záležitosť. Sú určité rozdiely v nábore, prezentovaní a uzavretí obchodu medzi klientmi v Bratislave, Košiciach a ostatnými mestami Slovenska a je rozdiel, či predávate byt alebo priemyselnú halu. Realitný maklér nemôže byť odborník na všetky druhy nehnuteľnosti.

Odozvy na školenia boli veľmi pozitívne. Práve preto budeme pokračovať aj v tomto roku v rôznych mestách Slovenska.

Na moje prekvapenie sa našli aj majitelia realitných kancelárií, ktorí svojich maklérov (väčšinou neskúsených) odhovárali od takýchto školení, aby sa „náhodou“ nedozvedeli, ako to robia iní inak a lepšie.

Takíto majitelia realitných kancelárií si neuvedomujú, že nemajú šancu na dlhodobé fungovanie na realitnom trhu v dnešnom svete internetu, kde sa trh neustále vyvíja. Informovanejšia je nielen konkurencia, ale aj klienti, čo v konečnom dôsledku vytvára tlak na zvyšovanie kvality práce realitných maklérov.

Veľkú úlohu pri tom zohrávajú práve predávajúci, ktorí ešte mnohokrát vôbec neselektujú, komu dajú svoju nehnuteľnosť na predaj a potom sú prekvapení, kto všetko a na akej úrovni ponúka ich nehnuteľnosť. Dôležité je, aby si klienti vyberali realitnú kanceláriu a realitného makléra hlavne podľa referencií, znalosti a skúsenosti pri predaji.

Ochota sa neustále vzdelávať, je dôležitý faktor pri výbere realitného makléra, pretože je vysoká pravdepodobnosť, že neustále hľadá nové lepšie spôsoby ako efektívnejšie predať vašu nehnuteľnosť.

Odpoveď na úvodnú otázku je: Záujem o vzdelanie majú tí, ktorí to myslia s profesiou realitný maklér vážne, chcú to robiť dlhodobo, seriózne a preto sú ochotní investovať do získavania efektívnejších nástrojov predaja a zlepšovať svoje predajné zručnosti.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Blog Rastislava Štalmacha, Názory, Realitné názory

Diskusia (0 reakcií)