Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Hornbach chce ďalšie obchody, dátumy nemá

03.11.2014, 11:00 | Katarína Šebejová | © 2014 News and Media Holding

Tri slovenské predajne Hornbachu majú rozlohu vyše 46-tisíc m2. Vlani vygenerovali obrat bezmála 66 miliónov eur, čo je zhruba 1 500 eur za štvorcový meter. Po minuloročnom 18-percentom náraste tržieb čaká Hornbach na Slovensku v tomto roku opäť vyššie tržby.

  • Tlačiť
  • 0

Naplno sa v nich prejaví efekt novej predajne, ktorú otvoril vlani v apríli v zóne Bory, na rozhraní bratislavského Lamača a Devínskej Novej Vsi. Rozhodol sa aj pre nové koncepty, ku ktorým radí kúpeľňové i kuchynské štúdio. Potenciálom pre vzostup sú aj informácie Štatistického úradu SR o o raste reálnych príjmov a výdavkov domácností.

Hornbach má stále vo výhľade aj ďalšie lokality na Slovensku, z krajských miest napríklad Žilinu, Nitru, Trnavu, či Trenčín, uviedli predstavitelia firmy vlani pri otváraní tretieho slovenského obchodu. A zástupcovia vedenia z Nemecka dodali, že medzi otváraním prevádzok už nebude osemročná prestávka ako medzi košickým a druhým bratislavským obchodom. Po roku však lokálni manažéri konkrétny projekt nepredstavili.

„Pre veľkoformátové predajne Hornbachu treba dostatočnú spádovú oblasť, aby sa investícia vrátila v určitom čase,“ pre TREND Reality hovorí Lada Šmolková, finančná riaditeľka spoločnosti Hornbach pre Slovensko a Českú republiku. Vhodné miesta vyhodnocujú a k priebežnému rastu obratu podľa nej prispievajú nové koncepty, ktoré v existujúcich predajniach pridávajú neustále.

Cestou akvizície konkurenčných predajní sa Hornbach vydal zatiaľ iba v rodnom Nemecku, po vlaňajšom krachu skupiny Praktiker – Max-Bahr, spresnila L. Šmolková. V mestách Trier, Ulm a Schwabach nastúpil ako ďalší nájomca po skrachovanej firme.

Prázdne obchody v Saarbrücken a Kamen kúpil. Popri reťazcoch Obi a Bauhaus bol tretím veľkým záujemcom o takmer 70 obchodov skrachovanej siete, ale avizoval záujem len o vybrané nehnuteľnosti.

Prvý obchod na Slovensku otvorila nemecká firma v roku 2004 v Bratislave, na Galvaniho ulici. O rok pribudol jeden v Košiciach, tretí nasledoval až vlani, opäť v hlavnom meste.

Spolu majú takmer 400 zamestnancov, pričom v jednotlivých predajniach je ich počet rôzny, od 120 do 150 ľudí a všetci nemajú rovnaké úväzky, približuje L. Šmolková. Nástupný plat predavača je 700 eur, zaúča sa približne štyri týždne a čakajú ho potom ročne tri až štyri produktové a iné školenia.

Zákazníkov ťahá záhrada

Hornbach má v spádových oblastiach svojich predajní 12-percentný trhový podiel v sortimente výrobkov pre domácnosti, vyšlo z prieskumu agentúre INCOMA Gfk. Predajný sortiment zahŕňa 120-tisíc položiek. Podľa Márie Gábrišovej, riaditeľky predajne na Galvaniho najčastejšie zákazníci nakupujú kosačky a náradie, obzvlášť vŕtačky. Ich priority sa obmieňajú podľa ročných období.

INCOMA Gfk tiež zistila, že v predajniach DIY zákazníci uprednostňujú kvalitu pri nákupe podláh, dverí, okien, náradia, obkladov, dlažby, sanity, krmiva pre domáce zvieratá a farieb. Cenu ako rozhodujúce kritérium zohľadňujú pri nákupe záhradného sortimentu a stavebnín.

INCOMA Gfk odhalila, že do reťazcov DIY zákazníci najmenej prichádzajú kvôli obkladom či dlažbám, naopak najviac ich zaujímajú rastliny a semená. V Hornbachu sú to produkty zelenej záhrady, ktorá má v najnovšej predajni rozlohu približne 5-tisíc m2.

Hornbach ako rodinná firma vznikol v Nemecku v roku 1877. Odjakživa pôsobil v stavebnej branži, ale prvý obchod otvoril až v roku 1968. Takmer o dvadsať rokov neskôr vstúpil na burzu. Vlani vo februári, ku koncu svojho účtovného roka, mal Hornbach celkovo 144 predajní. Z nich 95 v Nemecku a zvyšok v ďalších ôsmich európskych krajinách, vrátane Slovenska. Celkový obrat dosiahol takmer 3,4 miliardy eur.

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)