Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Kollárova strana chce postaviť 25-tisíc bytov ročne. Pre tých, „čo sa prví prihlásia“

05.02.2020 | TASR | Redakcia TREND Reality

Diskusia (35 reakcií) Pravidlá diskusie

05.02.2020 | František Čaník

Odkedy má Boris Kollár stranu "Za ľudí"? Tú má Kiska... Tak trošku popremýšlať... 2x čítam...

05.02.2020 | equilibriums

Kľúčovým problémom na Slovensku je dostupné bývanie. Jediné riešenie je vo výstavbe štátnych nájomných bytov z daní, ktoré vyzbiera štát a to tak, že peniaze nebude používať na nezmysly (zbytočné inštitúcie, úradníci, tendre, stíhačky a pod.), ale použije ich na bývanie.

Každopádne to, čo chce Kollár mi príde ako niečo, čo videl u nejakej inej politickej strany resp. zrazu zistil, že ľudia potrebujú dostupné bývanie, tak sa snaží iba lacno získať voličov. Kde bol s touto témou pred 4 rokmi? Už aj on zistil, že keď má 7-8 manželiek, tak je finančne náročné kupovať každej vlastné bývanie, tak by bolo lepšie štátne nájomné bývanie? :D
25 tisíc bytov ročne je žalostne málo. Samozrejme, keďže sa tu nájomné bývanie za 30 rokov zanedbávalo, potrvá aj nejaký čas, kým sa vytvorí dostatočný počet bytov, aby sa to nerozdeľovalo ako na prídel.

No a čo sa Sulíka týka, to je idiot na entu.

05.02.2020 | rosma

Prečo je Sulík idiot? Že poukázal na problém zákona, ktorý chráni neplatičov a nemotivuje tým privátnu výstavbu nájomných bytov? A 25.000 nájomných bytov postavených na Slovensku za rok by bolo málo? Tak keby sa podarilo postaviť každý rok 1.000 nájomných bytov s trhovým nájomným, o akých sa tu jedná, bol by to úspech! Mne pripadáš úplne mimo realitu skôr ty, než Sulík.

05.02.2020 | equilibriums

Problém nájomného bývania nestojí na neplatičoch. Tu sa prezentuje nájomník, ako niekto zlý a prenajímateľ ako niekto, komu sa ubližuje, pričom prax je presne opačná. Máme tu x rentierov, ktorí žijú z vyciciavania, bez toho, aby vytvárali reálne hodnoty.

A kto ochraňuje mňa ako platiča daní, keď financujem výdavky na armádu napr. na financovanie vojenskej techniky, ktorá niekde schátra v hangári? Alebo na zvýšenie platov vojakov, ktorí celý deň sedia na vajciach a nič nerobia? Toto nie sú neplatiči? Pretože ja od nich nedostávam naspäť žiadnu protihodnotu. Mimo realitu mi pripadáš ty.

05.02.2020 | rosma

Splietaš hrušky s jablkami. Pletieš si reštitučné domy s regulovaným nájomným, kde sa nevyberie ani na bežnú údržbu tých starých barákov s projektom výstavby nových nájomných bytov s neregulovaným nájomným. Bez posilnenia práv prenajímateľov nikto príčetný nepostaví nájomný dom a nedá jeho nájomcovi dekrét zmluvy na dobu neurčitú s trvalým pobytom. Keby to išlo, dávno by developeri také byty stavali hlavne pri veľkých mestách a neriešili by sme tu, ako ich vôbec a za čo stavať.

05.02.2020 | equilibriums

Takisto Sulík splieta štátne nájomné bývanie so súkromným.

05.02.2020 | @@@

ale nekecaj aj dnes je bežna prax že vlastnik povie prenajimatelovi že do tyždna ma vypadnuť z bytu ...takto dnes funguje sukromnik .....takže čo zmeni sulikov navrh ked v mnohych pripadoch to tak už funguje

v ničom stale to bude po starom len par neplatičov dostaneš mimo bytu ale pre ostatnych sa nič nezmeni

takže v čom spočiva sulikova zmena ?...v ničom stav ostava rovnaki pre bežnych a chudobnych ludi

05.02.2020 | rosma

Moc sa v tom nevyznáš. Vyhodiť môžeš iba vtedy, keď prenajímaš na čierno a neplatíš dane. Inak musíš podľa zákona nájsť neplatičovi náhradné ubytovanie, čo je niekedy ťažké a hlavne riešiš to, čo by si vôbec nemal.

05.02.2020 | @@@

no ako ked je niekto ferovi ...ale vela ich nie je a nejaky zakon ich netrapi lebo vedia že väčšina z tych ludi sa s nimi natahovať nebude ,,,,takže to nakoniec zneuživa len mala čast

na druhej strane napiš aj to b že ani najomnik nemože odisť kedysa muzachrce a mmusi nahlasiť 2 mesiace vopred odchod takže tie 2 mesiace musi zaplatiť aj keby odišiel hned

05.02.2020 | mno

PJedine podľa starého zákona. Alebo pri prenajímaní načierno. Podľa nového to tak nie je. Ak má zmluvu a platí daň.

05.02.2020 | mno

Nie je náhodou vlastník tým prenajímateľom?

05.02.2020 | @@@

to je nezmysel čo sulik keca ....aj keby si urobil že možeš najomnika vyhodiť kedykolvek aj tak by si to nezlešpil ...lebo nakoniec by ti ludia čo byvaju v prenajommoch boli len v strachu že ich kedykolvek vyhodia čo by ich zas len motivovalo brať hypoteky a kupovať nehnutelnosti a nie prenajimať čimm by zas len všetci predavaju a nie prenajimali po dalšie čo sulik vyrazne nerieši a ignoruje nie je to či su alebo nie su byty na prenajom ale aby boli dostupne na prenajom tym sa mysli finančne pre ludi a nie ako dnes ked musia vyhodiť vyše polovicu vyplaty na prenajom potom je jasne že ludia do toho radšej nejdu a to sulikove nezmysli neriešia ....

sulikovy nikdy ale nikdy nešlo o bežnych ludi pre neho su bežny ludia len otroci ktory maju služil jeho kamaratom na väčšie obohatenie pre seba

05.02.2020 | rosma

Bežní ľudia je ako kto? Voliči kotlebu a ficoidi? Pre tých je sociálne regionálne bývanie, ktoré čiastočne v mestách a obciach funguje. Ale tu sa jedná o neregulované nájomné bývanie pre pracujúcich mladých ľudí. Aby sa nemuseli hypotékou uviazať na 30 rokov na 1 miesto, ale aby mohli migrovať za prácou podľa ekonomickej situácie bez toho, aby museli predávať a kupovať nehnuteľnosť často aj s hypotékou. O to ide, nie o "bežných ľudí" v ponímaní prekariátu.

05.02.2020 | @@@

bežny ludia to je väčšina ...väčšina ludi zaraba podpriemernu mzdu podla štatistik to vychadza približne na 70% zamestnancov ktorym maju pdopriemernu mzdu plus k tomu si pripočitaj napriklad aj dôchodcov kedže priemerny dôchodok je 460 eur na mesiac a to je väčšina a to su bežni ludia

alebo pre teba je bežny človek ten čo zaraba 2tisci eur na mesiac ....som myslel že slovu bežny rozumieš

05.02.2020 | @@@

v reginoch nefunguje nič

v roku 2018 štat obce alebo vyššie uzemne cely postavili alebo dokončili 195 bytov(pričom celkovo sa na slovensku dokončilo 19tisic bytov ) na slovensko je to priliš malo a celkovo ma štat rozostavanych necelych 1200 bytov pričom ked započitame aj sukromny sektor je to 78tisic bytov ....toto len ukazuje že štat stavia velmi malo

čo sa tyka tych bytov ved si pozri kollarov progrma su tam aj ceny za ktore chce prenajimať https://hnutie-smer... je to na strane 11

05.02.2020 | mno

Mýliť a zamieňať si nájom a prenájom alebo to miešať je presne o tom lebo Sulík. Nájomníka môže vyhodiť jedine ak prenajímanie je načierno. Ak je na zmluvu tak je to ňou ošetrené. Tak ako aj výpovedné lehoty atd.

06.02.2020 | @@@

ale nekecaj vždy sa da ...to su take kecy ako ti čo tvrdia že zamesrnanca z prace nemožno vyhodiť :P

05.02.2020 | mno

Presne tak.

05.02.2020 | Julo 2018

„Nestaviame žiadne limity, pre koho by boli byty určené. Ak je niekto obyvateľom Slovenska, má regulárne zamestnanie, nemá dlhy voči štátu a preukáže schopnosť platiť nájomné, tak nepočítame s nejakým limitom,“ poznamenal. Dodal, že kto sa prvý prihlási, tak byt dostane.



To si ako spomenul na staré časy pred 40 rokmi ? Tiež boli nájomné byty od štátu a nejaký poradovník ktorý sa záhadne upravoval podľa nejakého " kľúča " , teda kto dá dostane? Naozaj si myslí že mu ľudia veria? A potom kde chce vziať tie miliardy na výstavbu ? Akože do NATO už nepôjdu 2% ale len 0,5% ? To je najväčší žrút peňazí bez prínosu, teda ak nepočítam prínos rizika vojny v Európe. Alebo sa zruší minimálna mzda aby sa zvýšil príchod montovní a bolo menej nezamestnaných., zvýši vek odchodu do dôchodku na aspoň 75rokov ?
Je to demagóg a táraj. nech sa venuje konkubínam a odíde z politiky. Len je jasné že normálnou poctivou prácou by ťažko zarobil na alimenty.

05.02.2020 | equilibriums

Kollára tiež nemusím, ale dnes je doba počítačov, treba spraviť prísne ekonomicko sociálne kritériá, ktorá skupina ľudí bude zvýhodňovaná, pokým bude nájomné bývanie nedostatkovým tovarom. Následne by sa byt v rámci takto zadefinovanej skupiny obyvateľstva pridelil náhodným výberom cez počítač. Dnes je 21. storočie, veci sa dajú robiť inak.

30 rokov sa zanedbávalo dostupné nájomné bývanie. Snáď si niektorí nemyslíte, že za 1 rok sa dobehnú všetky tie roky zanedbávania a zrazu bude nájomné bývanie dostupné pre každého. No nebude, trochu to bude trvať, kým sa postavia byty.

05.02.2020 | @@@

odkial peniaze ....

1,2 mld každy rok do polnohospodarstva pre biznis pre kamaratov ....nevadi oni možu ani opozicia to nechce zmeniť

650 milionov dotovanie každy rok kulturi ...opať biznis pre kamaratov ...nevadi ani opozciia to nechce zmeniť

500 milionov eur nezmyselne urady praca a aktivna poltika trhu prace opať biznis pre kamaratov ....nevadi a ani opozicia to nechce zmeniť

a mohli by sme pokračovať dalej ale už maš vyše 2 mld eur na byty :P

05.02.2020 | mno

Zopár hrúbiek. Nevadí. Ani opozícia nechce zmeniť slovenskú gramatiku. Asi takú váhu majú aj tie príspevky.

05.02.2020 | mno

Zopár hrúbiek. Nevadí. Ani opozícia nechce zmeniť slovenskú gramatiku. Asi takú váhu majú aj tie príspevky.

05.02.2020 | Niless

Kollar ukazuje ze je populista ako brno. 25 tis bytov? Odkial by vzal asi tak 2,5 mld. € rocne? uberie dochodky? ci vycuca z prstu? Alebo odkial? Uz ani vlaky zadarmo nechce rusit.

A k tomu panovi Holemu. Stavat cez 2% dlhopisy s 40 rocnou splatnostou? Dobre, potial fajn napad. Ale teraz trochu reality. dokoncia sa tie byty? Nebudu predrazene? Ked to bude objednavat stat neverim ze to nebudu dostavat spriaznene firmy s peknou vatou na cene aby sa uslo aj nasim.

Takze za mna nie, lebo tie byty budu drahe, nekvalitne a zaplatime to vsetci a opat na konci dna sa bude niekto smiat. Dufam ze tato strana neprelezie 5 %.

05.02.2020 | equilibriums

Stavať cez dlhopisy je hlúposť. Financovať cez dane. Kde ubrať? Napr. zmyslom verejnej správy je vytvárať pridanú hodnotu pre obyvateľa, nie zamestnať tam x ľudí, ktorí by sa inak inde nezamestnali a ktorí reálne nie sú potrební a vyciciavajú iba zdroje z verejnej správy (myslím tým "štát" v najširšom slova zmysle). Čiže racionalizácia procesov v rámci verejných inštitúcií, prepúšťanie zbytočných zamestnancov v rámci x úradov, rušenie x zbytočných úradov, zníženie výdavkov na armádu... V každej oblasti sa dá identifikovať oblasť plytvania a navrhnúť zlepšenia pre ušetrenie zdrojov. Mňa len zaráža, že keď treba peniaze do armády, na zvýšenie platov vojakov, nikto sa nikdy nepýta, odkiaľ na to bude.

05.02.2020 | @@@

stavať cez dss-ky navrhuje sulik ale maš pravdu je to nezmysel

ti ludia by na to nakoniec doplatili

05.02.2020 | @@@

ja som za aby sa postavilo každy rok 25tisic bytov

ale mam uričte vyhrady voči niektorym veciam ...prve je 2 a 2,5 mld eur ...pokial som pozeral niektore obce čo stavali byty tak stavali za cca 50 až 60tisic eur ak zoberiem do uvahy že tu sa jedna o väčšie mesta a najmä ba a okolie tak to bude aj kvoli pozemkomo čosi drahšie ale stale by som ostal niekde na ruovni 60 až 80tisic eur za jednu bytovu jednotku ....čiže vysledok je 1,5 mld eur až 2 mld eur ročne

po dalšie mam vyhrady voči tomu "Model výstavby štátnych nájomných bytov vychádza z toho, že 30 percent bytov by bolo postavených v Bratislave, ďalších 30 percent v ostatných krajských mestách, 20 percent v okresoch po celom Slovensku. Posledných 20 percent by sa postavilo v chudobných znevýhodnených regiónov, hovorí Š. Holý."

tych 20 pre chudobne znevyhodnehe regiony je podla mna nezmysel ved už vyššie dava 20% pre okresy čim pokryva cele slovensko ....po dalšie aj tu by som mal dalšiu vyhradu aby sa nestavalo v oblasti kde su ceny nehnutelnosti nižšie ako by stala vystavba novych bytov ....

v regionoch kde su ceny nehnutlenosti nižšie ako by stale vystavba novych bytov je lepšie skupiť ponukane byty na trhu napriklad aj staršie a upraviť ich čiže zrekonšturovať a potom može štat taktiže prenajimať vyjde to lacnejeiš ako postaviť nove ...pričom aj tu musia platiť určite zasady aby to nakoniec samtony štat nepredražoval ...napriklad aby celkovo naklady na kupu a rekonštrukciu staršieho bytu neprekročili 80% z možnej vystavby noveho bytu čiže ak v dannom regione sa da postaviť jedna takato bytova jednotka za 60tisic eur aby naklady na kupi a rekošntrukciu neprekročili 48tiisic eur ....čiže ak štat tam dokaže kupiť stary alebo starši byt za napriklad 35tisic eur a za dalšich 10 to zrekonštruovať potom ok nemusi stvať novy predsa kvoli tomu

po dalšie brať do uvahy aj dostupnosť ...štat napriklad može vystavať aj uplne novu štvrť napriklad niekde pri ba ...alebo ked krajske mesto je nejake velke a je tam dostatok pracovnych priležitosti ale aby sa nestavalo niekde v malych dedinkach pri malych mestach kde nie je ani praca je to nezmysel najmä aj z demografickeho hladiska ...preto je na to potrebne davať pozor aby tie peniaze sa využili efektivne a neskončili tak že sa to postavi v nejakej odľahlej dedinke kde o 10 rokov o to nikto nebude mať zaujem

čo sa tyka financovania .....už som tu vyššie spominal ....1,2 mld vydadzuje štat do polnoshpodarstvo 650 milionov dotovanie kulturi dalšich 500 milionov urady prace ministerstvo prace a aktivna politka trhu prace potom dalšich 250 milionov nezmyselne dotacie pre firmy takže tie prachy by sa našli

zo začiatku je potrebne stavať tych 25tisic ročne lebo štat tu poslednych 30 rokov tuto vystavbu odignoroval ....keby neodignoroval postačilo by možno 10tisic bytov ročne ale tym padom že za 30 rokov nikto to neriešil tak sa to nakoniec aj vyrazne prejavilo a je jasne že keby to štat urobil dnes tak sa najde obrovske množstvo ludi čo začne mať zaujem čim štat nebude schopny naplniť uplne ich potreby


čo sa tyka sulika ten často keca nezmysli len take ktore vyhovuju jemu samemu a jeho kamaratom podniaktelom a manažerov len aby sa bohači nabalili a ostatny zas ostali po starom a platili vela za predražene byty ...pričomm žiadne riešenie nikdy v prospech ludi nepriniesol nikdy v ničom .....vždy robi veci len pre vlastny zaujem vlastny prospech a prospech svojich ludi

05.02.2020 | Niless

Dobre a teraz si predstavte ze toto co tu mate napisane chyti do ruk uradnicek ktory chce mat svaty pokoj, cez pleco mu bude kukat politik. TO mi chce niekto tvrdit ze stat (rozumej uradnici, politici a rozne skupiny ktore budu citit kseft) teraz da bokom vsetku korupciu a vsetci zucastneni si povedia podme konecne to robit poriadne?
ASi nie ze?

05.02.2020 | equilibriums

A aké je riešenie? Zrušiť štát, ty anarchokapitalista? :D

05.02.2020 | @@@

tak ake je riešenie ????.....

06.02.2020 | Niless

riesenie uz je a funguje. obce maju moznost stavat najomne byty cez fond rozvoja byvania kde dostavaju zvýhodnené uvery na 30 rokov. obce to robia lebo získajú mladých ludi a tym ze to nie je vo velkych mestach tak aj to byvanie je cenovo vyhodnejsie. sam som taky byt kym som staval dom cchel vyuzit. dalo sa byvat za 350€ s energiami v 3 izbovom byte. u nas v nasom meste sa tiez taketo byty nedavno dokoncili ale uz 400€ s energiami. a co viem takychto bytovych domov sa postavili tisicky po slovensku. ak sa niekde nepostavili tak bud preto ze starosta/ primato je trdlo alebo mu to financna situacia neumoznuje a tu preto treba riesit zlucovanie obci. ci sa vam to paci alebo nie je to populizmus na urovni smeru a megarozkradacka ak byt to riesil stat centralne.

06.02.2020 | rosma

100% súhlas! To, čo popisuješ je realita. Nie fantazírovanie o ušetrení 2,5 mld. € a postavení 25.000 bytov za rok. Niekedy sa mi zdá, že ľudia prestali používať obyčajný sedliacky rozum.

06.02.2020 | @@@

rosma ....ked mysliš ...ale potom sa nestažuj ako ludia volia lebo vy ste si povedali že naši kamarati a znami a mmožno aj vy sami chcete na tom profitovať a obrovsky zarobiť

06.02.2020 | @@@

nilless v roku 2018 mesta a obce dokončili menej ako 200 bytov mysliš si že toto stači ???

a to nehovorim že sa tie byty často nestavaju v mestach kde je to potrebne čiže velke mesta ako blava kde sa to nechava nato že kamarati na prenajmoch a predaji bytov dobre zarobia tak im nebudeme brzdiť zvyšovanie cien

06.02.2020 | čézare

1) mňa by zaujímalo podľa akého kľúča a kde budete stavať tých 25 000 bytov ročne (proporčne po SK a na akých pozemkoch/lokalite)
2) keď sa nájdu vhodne lokality (povedzme si že v BA to bude napríklad v Podunajských Biskupiciach vedľa Rómov) pôjdete tam bývať? (predpokladom je, že neprispôsobivý občania v lokalite = voľné pozemky alebo lacné pozemky)
Príklad situácie zneužitia v minulosti: boli tkzv. Študentské pôžičky cca 20 rokov dozadu na VS, nárok mali ľudia napríklad čo boli z rozvedenej rodiny ... kamoška bola z takejto rodiny získala pôžičku a otočila ju do investície mala bohatých ale rozvedených rodičov ... na druhú nevyšlo čo reálne jej rodič živoril ...
3) podľa akého kľúča sa budú tieto byty prideľovať? (sociálny status? Prijem na osobu, rodina a pod?)
4) čo budeme robiť ak nebude platiť niekto dlhodobo nájomné napríklad rozvedená žena s 3 deťmi, alebo Rómovia ... napríklad ...
5) akým kľúčom sa bude riešiť ukončenie bývania?
6) ako štát prispeje nám na bývanie čo sme si ich kúpili za trhové ceny a splácame hypotéku?
Statne byty v tejto krajine sú hlúposť na mraky (vid stavba diaľnic) ... bývanie je dostupne a je ho dostatok, problém je len jeden, že 98% ľudí čo prenajíma byty ich prenajíma načierno a neplatia za to dane a ani mestu ubytovací poplatok ... dnes stojí byt trhovú cenu a pri hypoteke 1% sa nemáme o čom baviť v prípade dostupnosti, je 30 rokov od rozdania bytov v tomto state obyvateľom za 20 000 Sk ... kto maká má byt a majú ho aj jeho deti ...