Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Legendárny tatranský hotel je na predaj: Záujem prejavili aj Číňania

10.03.2017, 05:01 | Tomáš Vašuta | © 2017 News and Media Holding

Pokračovanie článku - stránka 2 z 4
Pokračovanie článku na ďalšej stránke
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 17

Pár skupín, ktoré by dokázali takýto komplex kúpiť je aj na Slovensku. Neskúšali ste osloviť s ponukou napríklad Tatry Mountain Resorts, ktoré má aktivity aj na Štrbskom Plese?

Priamo na tému predaja nie. Mali sme spoluprácu s Poštovou bankou, ktorej sme ponúkli takéto vyrovnanie, ale nemali záujem.

Evidujete nejakých záujemcov o kúpu hotela?

V poslednom období cítime v tomto smere oživenie. Najmä posledný rok sa tu objavilo viacero ľudí, ktorí majú o kúpu hotela záujem. Zväčša šlo o sprostredkovateľov, ale  objavili sa aj špekulanti, ktorých hlavným cieľom bolo zarobiť na provízii.

Spomínali ste, že kupec asi nebude zo Slovenska. Z akých krajín ste mali záujemcov?

Boli tu už Poliaci, Maďari, Nemci, Ukrajinci, Rusi, ale aj zástupcovia spoločnosti z Kuvajtu. Najčerstvejší záujem máme zo strany čínskych investorov. Ich zámer nevieme momentálne odhadnúť, predpokladám, že si popri iných investíciách chcú vybudovať aj rekreačné či oddychové zázemie.

Bolo to z ich strany len sondovanie?

Nemyslím si. Neviem však povedať, nakoľko je to vážne. Podľa mňa hľadajú vhodný objekt, je však otázne, či si vyberú nás, alebo niekoho iného.

Dokáže si na seba hotel zarobiť?

Dokáže. Ale nesmie do toho ísť človek s úverovými peniazmi, ktorý má na krku časový limit, dokedy to musí vrátiť. Dá sa to aj z úverových peňazí, ale len z dlhodobého hľadiska. Mali sme tu už ľudí, ktorí si pri kúpe apartmánu mysleli, že sa im peniaze do siedmich rokov vrátia. Ale to je nezmysel. Toto je vyslovene investičná vec.

Ak by sme sa vrátili o 10 rokov do minulosti a znova by ste sa rozhodovali, či Panorámu kúpiť, ako by ste sa rozhodli?

V tom čase nikto nemohol vedieť, čo príde. Keby som bol vedel, že príde kríza, tak do toho nejdem. Ale neľutujem. Aj keď sa pozriem dozadu, keď boli rôzne problémy, tak to neľutujem. Je to zaujímavá robota. A to som z úplne iného odvetvia. Od roku 1989 mám firmu, ktorá vyrába nábytok.

Firma stále existuje?

Stále existuje. Je trocha zminimalizovaná a prevádzku zabezpečuje syn s manželkou.

Vy ste prešli naplno do hotela?

V hoteli trávim minimálne päť dní v týždni.

Ako sa zmenili Tatry za desať rokov, odkedy ste hotel kúpili?

Myslím si, že sa zmenili k lepšiemu. Mám pocit, že v Tatrách dnes pôsobí ďaleko viac ľudí, ktorí si uvedomili, že kúpiť hotel a v bratislavskej alebo inej kancelárii čakať, že mu budú peniaze chodiť na účet, je hlúposť. Majiteľ musí v hoteli byť, musí byť jeho súčasťou. Inak to v turistických strediskách nemôže fungovať.

Hotel Panorama Resort na Štrbskom PleseZdroj: Hotel Panorama Resort

Pokračovanie článku - stránka 2 z 4
Pokračovanie článku na ďalšej stránke
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 17

Tagy hotel, Panorama, predaj