Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Legendárny tatranský hotel je na predaj: Záujem prejavili aj Číňania

10.03.2017 | Tomáš Vašuta | © 2017 News and Media Holding

Pokračovanie článku - stránka 3 z 4
Pokračovanie článku na ďalšej stránke
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 17

Kvalita služieb je na tom lepšie?

Určite sa pohla k lepšiemu. Najmä, Tatranci prišli na to, že ľudia sem nechodia kvôli Tatrancom, ale kvôli Tatrám a dobrým službám. A to pomohlo.

Keď porovnáme postavenie jednotlivých tatranských osád, nemáte pocit, že Štrbské Pleso zaostáva za Tatranskou Lomnicou?

Je to najmä v investíciách. Do Lomnice sa investovalo veľa a stále sa v tom pokračuje. Štrbské Pleso však vzhľadom na polohu bude vždy čerešničkou na torte vo Vysokých Tatrách. Do karát mu hrá  hlavne umiestnenie, keďže je najvyššie položenou osadou. Pomáha to lyžovaniu, ale aj turistike. Všetko je v investíciách. Aj naša spoločnosť má nejaké plánované.

Týkajúce sa hotela Panorama?

Áno. Máme spracovanú štúdiu EIA, ktorá počíta s rozšírením hotela o 120 lôžok a k tomu prislúchajúce vybavenie. Navyše, existuje projekt Riečavy, ktorý uvažuje s vybudovaním zjazdoviek spájajúcich centrum Štrbského Plesa so Soliskom a Štrbské Pleso a Tatranskú Štrbu. Jedna z vrcholových staníc je naprojektovaná priamo pred hotelom Panoráma.

Projekt je starý viac ako päť rokov. Je stále reálny?

Je úplne reálny, len v tejto chvíli potrebuje investora. Riečavy zakladali spoločnosti, ktoré  stoja za hotelmi Panoráma, Toliar a Patria. Tieto tri spoločnosti však nemajú prostriedky na takú veľkú investíciu. Je potrebný silný investor, ktorý by možno aj v spolupráci s obcou dokázal takýto projekt zrealizovať.

Spomínali ste, že lyžovačka v Tatrách je drahá. Nevytvoril by práve takýto projekt priestor na konkurenčnejšie prostredie?

Toto je také malé stredisko, že vytvárať novú konkurenciu v zabezpečení lyžovania by nedopadlo dobre. Skôr by tu bolo potrebné vytvoriť dohodu a spoluprácu. Prospelo by to všetkým stranám.

Pociťujete v Tatrách konkurenčné prostredie?

Nemyslím si, že si navzájom robíme zle. Ja sa snažím vychádzať s každým dobre a pomôcť ako sa dá. Určite však nemôžem hovoriť o nejakej konkrétnej spolupráci, ktorá funguje napríklad v Rakúsku, že si ubytovacie zariadenia po vyčerpaní kapacity posúvajú zákazníkov. Na Štrbskom Plese veľmi dobre vychádzam s riaditeľom hotela Patria Jozefom Bendžalom, ktorý ma o hotelovom biznise veľa naučil.

Keď ho spomínate, on dlhé roky poukazuje na to, že cestovnému ruchu ubližuje vysoká DPH.

Určite má pravdu, ale nemyslím si, že terajšia vládna garnitúra s tým niečo urobí.

Hotel Panorama Resort na Štrbskom PleseZdroj: Hotel Panorama Resort

A pomohlo by jej zníženie?

Samozrejme. My nie sme obchodníci, ktorí kupujú a predávajú tovar. V tomto segmente je maximálny podiel ľudskej sily. My nepracujeme s položkami, ktoré by nám DPH znížili. Navyše, nikde vo svete to takto neexistuje. Vôbec nie je potrebné, aby sme vymýšľali niečo nové, stačí len okopírovať už fungujúce systémy zo zahraničia.

Pokračovanie článku - stránka 3 z 4
Pokračovanie článku na ďalšej stránke
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 17

Tagy hotel, Panorama, predaj