Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Lordship zbrojí na Bratislavu

03.11.2011, 11:00 | Peter Kremský | © 2011 News and Media Holding

Šéfom aktivít na Slovensku a v Česku sa stal Juraj Šaštinský, zatiaľ sa zaoberá najmä Kamenným námestím

  • Tlačiť
  • 3

Projekt prestavby obchodného domu Tesco a hotela Kyjev na Kamennom námestí v strede Bratislavy dostal posilu. Od tohto mesiaca vedenie pobočky britskej developerskej spoločnosti Lordship v Prahe doplnil Juraj Šaštinský, donedávna realitný manažér skupiny Penta.

Postupne má podľa správy firmy prebrať vedenie Lordshipu, zodpovedať za stratégiu a riadiť všetky projekty v Českej republike a na Slovensku. Zatiaľ sa zaoberá najmä projektom Kamenné námestie v Bratislave.

J. Šaštinský v Pente pracoval od roku 2005 ako projektový manažér realitnej divízie a podieľal sa na projektoch ako Digital Park, Bory Mall, Čulenova alebo Ružinovská.

O projekte Kamenné námestie hovorí Lordship už vyše päť rokov. Prestavbu budov zo 70. rokov na novú štvrť Centre Plaza plánovala firma začať už na jar 2007 a odovzdať pred Vianocami 2009. Plánoval sa nový obchodný dom, polyfunkčná budova a dva nové hotely namiesto zbúraného Kyjeva.

Komplex mal podľa starších informácií vytvoriť 60-tisíc m2 obchodov, 50-tisíc m2 pre hotely, konferenčné haly a kancelárie, či 20-tisíc m2 pre voľnočasové aktivity. Pod Kamenným námestím by mali byť štyri podlažia parkovísk pre dvetisíc áut, pôvodne sa počítalo aj s rozsiahlymi verejnými priestormi, športoviskami, či multikinom. Celá prestavba mala stáť 5 až 6 mld. Sk (166 - 200 mil. €). Konečné čísla však môžu byť napokon úplne odlišné.

Projekt sa však odvtedy nepohol najmä pre nezhody s mestom. Názory radnice a Lordshipu sa rozchádzali najmä v tom, že developer plánoval zastavať celý tri a pol hektárový priestor medzi Špitálskou, Dunajskou a námestím SNP. Chodníky a námestia mali byť vnútri komplexu (na pôvodnej vizualizácii) a mesto s tým nesúhlasilo.

lordship ba1

Prekážkou bol aj mimoriadne moderný vzhľad nového Kamenného námestia. Magistrát a mestská časť Staré Mesto sa bránili tiež výške novej hotelovej budovy, ktorá mala mať podľa predstáv developera až 40 podlaží.

Lordship sa už vtedy vyslovil, že ak sa s mestom nedohodnú, hotel Kyjev iba zrekonštruujú, nakoniec ostalo pri tejto možnosti. V tejto zóne totiž mesto v prípade novostavieb súhlasí s nanajvýš siedmimi podlažiami.  

Lordship vznikol v Anglicku v roku 1989, v Prahe otvoril kanceláriu v roku 1991, na Slovensku v roku 2003. V Českej republike uskutočnila viacero známych projektov, ako Obchodní dům Petrov, Jungmannova Plaza, Brno Business Park, Domy Heroldovy sady alebo Pankrác House.

V roku 2007 hovoril vtedajší manažér firmy Martin Pilka aj o plánovaných ďalších projektoch na Slovensku za zhruba 35 miliónov eur.  Žiadny sa však zatiaľ neuskutočnil.

Vizualizácia (dnes už neaktuálna) - Lordship

Foto - Hotel Kyjev

  • Tlačiť
  • 3

Tagy Bratislava, hotely, prestavba