Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Nákupné centrá v SVE stavajú pre investorov

13.05.2008, 12:20 | Peter Kremský | © 2008 News and Media Holding

W. Richter: Nebezpečné je, keď neodpovedajú dopytu zákazníkov.

  • Tlačiť
  • 0

V strednej a východnej Európe sa stavia veľa nákupných centier najmä v hlavných mestách. Niektoré však nie sú motivované záujmom obchodníkov ani potenciálom zákazníkov, ale ambíciami investorov a developerov. To je nebezpečný faktor. Na konferencii Rising Stars o nákupných centrách vo Viedni to konštatoval riaditeľ RegioPlan Consulting Wolfgang Richter.

Podľa neho možno trend posledných rokov všade vo svete pomenovať heslom „mega, mega“. Stavajú sa obrovské nákupno-zábavné komplexy s rozlohou až milión štvorcových metrov. Cieľom je zaujať návštevníka na jednom mieste na čo najdlhší čas. „Kedysi sa obchodné domy Ikea budovali pri nákupných centrách, dnes sa shopping centrá stavajú vedľa Ikea,“ hovorí W. Richter.

multi_presov2_upr.jpg

Ďalším populárnym typom projektov sú nákupné strediská nadväzujúce na infraštruktúrne centrá ako stanice, letiská alebo štadióny. Výhodou je istota veľkého množstva ľudí, ktorí sa v takýchto priestoroch pohybujú, ako aj do veľkej miery vybudované siete a komunikácie, čo výstavbu zlacňuje.

Príkladmi sú v Európe Lipsko, Zuerich alebo letisko Praha-Ruzyň, či viedenské železničné stanice West, Sued alebo Mitte. Nákupná zóna sa plánuje aj pri letisku vo Schwechate. Shopping centrum dokončujú pri futbalovom štadióne v Prátri. Vo svete sú najznámejšie takéto projekty v Dubaji, Dohe a Pekingu.

parker_upr.jpg

Kľúčom k úspechu nákupného centra nie je podľa šéfa RegioPlanu ani veľkosť, ani za každú cenu rozľahlé plochy pre trávenie voľného času a zábavu, dokonca ani dokonalá architektúra. V prvom rade je to dobrá lokalita, koncept a kvalitné prevedenie. Centrum si musia v prvom rade obľúbiť zákazníci. „Pre úspech nie je ani tak dôležitá veľká vízia, ako skôr súhra jednotlivých drobných faktorov,“ tvrdí W. Richter.

Ilustrácie - Multi Development a Parker Green

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)