Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Pozrite si miesta, kam sa nedostanete ani vlakom zadarmo

03.11.2014 | Ján Filip

Diskusia (3 reakcie) Pravidlá diskusie

03.11.2014 | Roman Kanala

Trať Drégelypalánk - Šahy, 6 km (otvorená v 1891, premávka zastavená v 1945, trať zrušená v 1963 z politických a vojenských dôvodov) je dnes vraj už obnovená, ale nepodarilo sa mi o tom nájsť žiadnu zmienku a vlaky na tom úseku nejazdia. Šahy aj Drégelypalánk sú však dopravne obsadené, lebo zo Šiah je trať do Čaty a Štúrova a tiež do Krupiny a Zvolena a Drégelypalánk leží na trati Balassagyarmat - Vác.
http://rail.sk/arp/...

Trať Lenartovce - Bánréve bola ešte donedávna v prevádzke. Z Budapešti sa dá do Bánréve prísť za 3 hodiny s prestupom v Miškolci a Kazincbarcike. Vlak pokračuje ďalej do Ózdu, ale žiadne spojenie nie je do Lenartoviec, kde už nestoja vlaky na zlodejskej strane a stanica pustne. Na Zlodejsku sa uprednostňuje trať cez Žilinu a Bratislava - Košice juhom síce ešte chodí, ale len už ako pomalík - meškadlo, ktoré stojí na zastávke Číž - kúpele. Trať má dĺžku asi kilometer. Teraz treba peši ísť asi 2 km na autobusovú zastávku pri obci Abovce, alebo si zavolať taxík z Rožňavy za 30 eur.

Stanica Bánréve (1874) má tiež zaujímavú históriu kvôli hviezdicovej topológii pôvodnej železničnej siete. Ležala na trati Miškolc - Fiľakovo, ale po Trianone pripadla Maďarsku. Tak sa postavil 2,7 km úsek Lenartovce - Abovce a pôvodná trať z Maďarska priamo na Abovce a Plešivec bola zrušená. Jej trasa je stále viditeľná na satelitných snímkoch, napr. na googlemaps.com
http://rail.sk/arp/...

Dnes je možné cez maďarskú hranicu prejsť vlakom len pri Košiciach, Fiľakove, či pri Štúrove, čo sú veľké obchádzky. Okrem toho južná trasa nie je elektrifikovaná medzi Zvolenom a Košicami, takže ani ťažké nákladné vlaky sa tadiaľ nepúšťajú. Príkre stúpanie je pri Jablonove a pri Kriváni. Dieselelektrické lokomotívy sa tam dobre zapotia.

04.11.2014 | Ján Filip

Dobrý deň. Bývalú trať Šahy - Drégelypalánk som žiaľ nenavštívil, ale podľa tejto reportáže z nej už veľa nezostalo.
http://www.zeleznic...
V súčasnosti sa do Maďarska zo Slovenska dá cestovať len EC vlakmi cez Štúrovo - Szob alebo dvomi IC spojmi cez trať Košice - Hidasnémeti. Všetko ostatné je už zrušené, nikde nepremáva už ani jeden osobný vlak.

04.11.2014 | ready

Ficove dobytcaky zaplatime vsetci.

A ak si niekto mysli ze bude stacit 13mil.Eur/rok pre 2.5mil. cestujucich tak nevie ani zaklady matematiky.
Nehovorim o s trate platiacich cestujucich, ktori nebudu ochotni stat v ulicke lebo vsade budu sediet rozvaleni studenti (ako je tomu uz dnes, hoci platia len 1/2)