Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Realita v realitách - Parazitovanie, pirátstvo a kukučka

21.03.2013, 11:00 | Mário Glos

Mário Glos: Kukučka je podvodný spôsob, ako sa dostať k citlivým informáciám konkurencie

  • Tlačiť
  • 14

Blog Mária GlosaBlog Mária Glosa

Mgr. Mário Glos C.I.P.S., od roku 2004 stojí na čele realitnej skupiny MGM, je medzinárodne certifikovaný realitný maklér, člen americkej asociácie realitných maklérov, profesionálny speaker HARD SKILLS a SOFT SKILLS zameraných na obchodné zručnosti s dôrazom na realitný biznis a realitný marketing. Jeho školení sa doteraz zúčastnilo viac ako 100 rôznych realitných kancelárií. Je interným školiteľom NARKS. Autor knihy REALITNÁ PRÍRUČKA (rok vydania 2012) a vzdelávacieho projektu „RealitnýVodičák.sk“, ktorý doteraz absolvovalo takmer 10 000 účastníkov, aktívny publicista a bloger – autor desiatok odborných článkov súvisiacich s realitnou problematikou. Prečítajte si aj ďalšie blogposty.

Tramtarará !!!! To najlepšie z bájok na koniec. Kukučka je podvodný spôsob, ako sa dostať k citlivým informáciám konkurenčnej realitnej kancelárie. Nie je to až taký veľký problém, lebo realitky často prijímajú nových maklérov a je tu aj dosť veľká fluktuácia zamestnancov. Taktiež výberové konania nerobia profesionáli, čiže na začiatku sa takáto nasadená kukučka dá odhaliť len ťažko.

Prebieha to tak, že konkurenčná zhnitá realitka nasadí do tej vašej svojho človeka- kukučku, ktorej cieľom je odsledovať know - how, postupy, ale najmä postupne posúvať kontakty na klientov. Čím dlhšie takáto kukučka pôsobí, tým viac vás vykráda a vám unikajú informácie a biznis. Zažil som to a predstavte si, že vám môžu klesnúť tržby až o 30- 40% . Zistíte to napríklad tak, že si pridáte do ponuky nehnuteľnosť vášho známeho, ktorý vás osloví, aby ste mu pomohli s predajom. Vy nehnuteľnosť pridáte a vyhľadávate  vhodných záujemcov. Následne na druhý, tretí deň vás kontaktuje váš známy, že sa mu ozval nejaký realiťák, že má kupca na jeho nehnuteľnosť a  keď sa pýtal odkiaľ má kontakt, tak povedal, že nehnuteľnosť identifikoval podľa fotografií, ktoré zobrazovali výhľad z okna a následne kontakt získal z telefónneho zoznamu alebo od domového dôverníka. No a máte problém. Niekto vám kradne informácie. Je to katastrofa. To vás postupne núti vyvíjať, napríklad taký software a také mechanizmy, aby bol čo najmenej možný únik informácií.

Pod parazitovaním a pirátstvom sa dá chápať čokoľvek, zvykli sme si napríklad na kopírovanie našich sloganov, reklamných kampaní,  firemných materiálov. Povedal by som, že toto je ešte v poriadku. Ako spomína môj známy z konkurenčnej realitky, nikto nemá patent na rozum.  Je to ironické, ale je to tak.

Čo ma ale v poslednej dobe zarazilo, bolo vulgárne parazitovanie na našom mene. Nepoviem nič tajné, keď prezradím, že viac ako 90 % dopytujúcich klientov sa ozýva na základe internetu.  Napr. dáte  do Googlu kľúčové slovo  BYT 3+1 a Google vám vyhodí niekoľko tisíc výsledkov. Biznis má konkrétne spoločnosť Google nastavený na tom, že pokiaľ chcete, aby sa vaše ponuky zobrazovali medzi prvými, musíte si ich kúpiť. Kúpiť si môžete akékoľvek kľúčové slová, ktoré uznáte za vhodné. No a presne to sa stalo. Naše konkurenčné realitné kancelárie, naraz hneď viaceré, si predplatili v Googli kľúčové slovo MGM, čo je názov našej realitnej kancelárie. Čiže klienti, ktorí sa rozhodli nás vyhľadať cez Google, tak nenatrafili na nás, ale na našich červivých konkurentov. Čo na to poviete? Zdá sa vám to normálne? Viete si predstaviť, že do vyhľadávača zadáte značku auta BMW a ako prvá sa vám ukáže stránka Škodovky alebo Renaultu ? Tieto kancelárie by som prirovnal k tým, čo sa tvária chutne, ale sú hnusné. A toto je len špička ľadovca.

Ponaučenie: Pokiaľ nemáte silnú povahu, tak si nikdy neotvorte realitnú kanceláriu :)

Takáto je realita v realitách ! Opísal som vám len pár bájok. Všetky som zažil na vlastnej koži a sú skutočné.  Sprostredkoval som vám aj môj pohľad na fungovanie realitných kancelárií. O určitých veciach sa hovorí len v určitých kruhoch. Takže som asi prvý, kto to popísal takto verejne. Preto by som sa mal asi aj ospravedlniť za úprimnosť, ale myslím si, že je fajn, že sa o tom môže dozvedieť aj široká verejnosť.

No a prečo to prirovnanie realitiek z môjho prvého blogu  k jablkám práve na jeseň ? Na jeseň preto, lebo vtedy je práve najviac jabĺk a trh je nimi presýtený. A mám taký pocit, že práve teraz je na realitnom trhu jeseň- sú tu tisícky vyššie spomenutých realitných kancelárií. Ak sa vás to týka, vyberajte si realitku zodpovedne a ponaučte sa z bájok.

  • Tlačiť
  • 14

Tagy Blog Mária Glosa, Kvalita realitných služieb, Názory, Realitné názory