Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Realitné zlaté časy, ale dokedy?

19.05.2017 | Redakcia TREND Reality

Jeden veľký projekt na každý deň. Stovky nových bytov, nové a rozšírené plochy nákupných centier, ďalšie administratívne komplexy, miliónové transakcie. Aj takúto podobu má realitný trh v Bratislave, Košiciach aj ďalších mestách v očakávaní nárazu na strop dopytu. Otázkou je, dokedy zlaté časy vydržia.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Potrebujeme nové, väčšie nákupné centrá a kancelárske vežiaky? Developeri predstavili projekty, ktoré spájajú nakupovanie a prácu s ďalšími funkciami. Hovoria, že nestavajú len komerčné komplexy, ktoré večer po zatvorení vymrú, ale tvoria mesto. V regiónoch zas pokračujú v zapĺňaní posledných bielych miest. Ako chcú na trhu s vysokou nasýtenosťou prilákať nájomcov a návštevníkov a ako sa vyrovnajú s nárokmi na dopravu a kvalitnejšie verejné priestory?

Kto kúpi všetky rozostavané byty?

Rezidenčné projekty stále predávajú byty ešte pred začiatkom výstavby aj po dlhšie avizovanom sprísnení podmienok pre poskytovanie hypoték. Nahromadený dopyt podporený investičnými nákupmi v časoch nízkych úrokov zatiaľ neslabne. Neustále však pribúdajú nové projekty, vrátane veľkých komplexov so stovkami bytov aj luxusných komornejších konceptov. Kupujú tieto byty ľudia na bývanie alebo investori? Dokedy vydrží silný dopyt a ako nastaviť projekty, aby súčasný rozmach výstavby nezanechal na trhu opäť ležiaky?

TREND konferencia Reality a developmentZdroj: Milan David

Architektonická súťaž v developerskom procese

Napriek masívnej výstavbe je architektonických súťaží na Slovensku stále veľmi málo, v poslednom čase však začínajú pomaly pribúdať. Vyhlasujú ich developeri aj samosprávy. Architekti pripravili aj manuál, ktorý má pomôcť súťaže organizovať. Aká je pridaná hodnota súťaží - pre užívateľa, samosprávu i developera? Vyplatí sa súťažiť za súkromné peniaze?

Kam sa bude rozširovať Bratislava?

Hlavné mesto sa rozrastá do širokého okolia. Zároveň sa bývalé továrne v širšom centre začínajú meniť na nové štvrte a centrum sa má rozšíriť aj na druhý breh Dunaja. Obyvatelia satelitov trávia hodiny v dopravných zápchach, alebo pred nimi utekajú do Rakúska. V meste zas nie je kde parkovať a chýbajú lepšie spoje hromadnej dopravy. Chýba jasná vízia a kvalitné plány rozvoja. Je budúcnosť mesta v rozširovaní alebo v zahusťovaní, a ako na to?

Odpovede na aktuálne otázky realitného trhu sa pokúsia nájsť hostia na 11. ročníku tradičnej TREND konferencie Reality a development 25. mája v Hoteli Altes Kloster v Hainburgu. Štyri diskusné panely prinesú pohľady developerov, investorov, bankárov, starostov či architektov. Konferencia prinesie priestor aj pre stretnutia a nové kontakty s ľuďmi z realitného biznisu.

Pozrite si kompletný program konferencie.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Tagy TREND konferencia Reality a development

Diskusia (0 reakcií)