Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Škody kvôli PKO – údajne cez 10 miliónov eur

17.02.2011 | Ľuboš Mistrík

Diskusia (17 reakcií) Pravidlá diskusie

17.02.2011 | Andrej_sk

paci sa mi, kolko zelene je vzdy na podobnych developerskych vizualoch. Neviem, kde sa vzdy vytrati v realite. Nemalo by to byt postihovane rovnako prisne ako podvodna reklama?

17.02.2011

ak si človek pozrie dnešnú skutočnosť na tej časti, ktorá je už vystavaná, tak treba zabrániť ďalšiemu sprzneniu, pardon. výstavbe ďalších sklenených nezmyslov

17.02.2011 | nordix1

Nech uz tam postavia cokolvek betonove, sklenene, hranate bude to krajsie ako "dnesna skutocnost" cize polorozpadnuta komunisticka barabizna. Uz to konecne zburajte.

18.02.2011 | rodo

Uz sa tesim, ako Radicova, Vtancik a aktivisti zorganizuju pracovne soboty a v ram ci akcie Z postavia nove PKO. Lebo po tomto sa asi nenajde ziaden normalny subjekt, ktori by sa do tohto uzemia pustil.

18.02.2011 | citatelTrendu

Naozaj to PKO okrem nejakých vitráží (ktoré sú vraj už ale zdemontované a uskladenené v múzeu) len krabice bez akejkoľvek výraznejšej architektúry. Ftáčnik by sa mal radšej ako na spätný odkup PKO zamerať na dosiahnutie vyššej architektonickej úrovne River Parku II, väčšieho podielu zelene a to aj zo strany ulice (River Park I je zo strany ulice úplne pricapený na cestu a vyzerá to desne), je predsa dôležité brať do úvahy aj estetiku zo strany cesty! Radšej nech sa dohodne s investorom na zrekonštruovaní chýbajcek časti promenády medzi Novám mostom a River Park I. Z "Pekáča" sa urobila politika a je to na škodu veci, Bratislava nemá peniaze ani na dôležitejšie veci a chce preplatiť spätne investorovi PKO?! Radšej nech sa Ftáčnik zamerá na revitalizáciu Nám. SNP, terajšie parkovisko je totálnou hanbou hlavného mesta!!! Ftáčnik môže jeho revitalizáciou dosiahnuť významný úspech nielen u bratislavčanov. Pri "kauze" PKO sa treba snažiť už len dosiahnuť čo najhodnotnejší architektonický výsledok RP II.

18.02.2011 | rgu

To ako obrovsky je River park je vizitka investora, teda J&T. Povodny navrh bol menej masivny, len to neviem "vygooglit". Chceli natlacit na maly priestor, co najviac. A kupit si byt tam moze, len niekto, kto si nevazi peniaze. Za taku ceny by som ocakaval aj nejaky park a zelen.
A k nahrade PKO: Mesto sa zaviazalo si tam prenajimat halu za 466 480 eur ročne. Na to mesto bude mat peniaze? Ved z 3 takych splatok mozu zrekonstruovat aj sucasny PKO a maju ho potom lacnejsie. A navyse ho mesto moze prenajimat a cosi zarobit.
Znalci tvrdia, ze take velke tanecne saly ako su v PKO nie su nikde inde na Slovensku a bola by skoda o ne prist.

20.02.2011 | TotoTuSomJa

Áno, mesto nech začne riešiť dlležitejšie veci ako centrum mesta, toto (PKO) je už stratená vec a spätný odkup by bola ekonomická sebevražda. Bratislava má kopec dôležitejších vecí na riešenie ako predražený odkup a následne rekonštrukcia PKO: vybudovanie električkovej trate do Petržalky, rekonštrukcia Starého mosta (potešila by prestavba na odľahčený tyo mosta bez hrubých železných zábradlá na pešiu zónu so zeleným trávnatým pásom, cyklochodníkom a chodníkom pre chodcov niečo na spôsob Karlovho mosta "kde by to žilo"),urýchlená rekonštrukcia Námestia SNP a Kamenného nám. na peknú pešiu zónu niečo na spôsob Hviezdoslavovho námestia (autá dať pod zem a nie ako teraz parkovisko v centre mesta), zrýchliť a skvalitniť MHD a kopec ďalších vecí. Bohužiaľ, PKO je pasé a len cvok by pozemky za predraženú cenu odkupoval späť! Aj mesto sa musí správať ekonomicky (inak to Ftáčnikovi spočítame).

18.02.2011 | Midzi

A dufam, ze budu uspesni a dostanu to svoje odskodne. Akurat, ze by sa nemali sudit s mestom ale s Durkovskym. Kedze on to podpisal bez suhlasu poslancov tak nech je za to plne zodpovedny.

18.02.2011

rozmýšľam, akú škodu si vymyslím a uplatním voči ešte neviem komu. Prognostici dnes prakticky priznávajú úspešnosť ich odhadov-prognóz na cca 50%, čo je ako hodiť si mincou a tu je už škoda jasná. Možno je v nej aj zabudovaná strata z prepokladaného zisku River Parku, kde došlo k rapídnemu zníženiu cien. Takže ako je to s tými odhadmi prepokladanej škody?

Budovy sa bežne v civilizovaných krajinách udržiavajú a rekonštruujú, len u nás betónová lobby a ich prívrženci všetko staršie by len búrali a stavali estetické železo-betonovo-sklenené krabice

19.02.2011 | nordix1

co chces na tej barabizni rekonstruovat ?? v BA bolo zburanych nespocetne vela budov s krasnou architekturou a historickou hodnotou, vtedy sa okrem par ochranarov neozval nikto ! teraz ked chcu zburat tuto staru komunisticku barabiznu bez akejkolvek historickej hodnoty tak je z toho zrazu aky cirkus ...

20.02.2011 | TotoTuSomJa

100% súhlas, vzácne pohradie sa zbúralo za komunistov a ľudia vtedy neprotestovali, ale obyčajné kocky idú chrániť. A navyše nechápu že si z toho Radičová, Lipšic aj Budaj urobili politicú kampaň. Ak chce Radičová brániť PKO svojim telom, tak nech, kto jej bráni? Nech si tam aj postaví stan, uvidíme koľko ju to bude baviť. je trápna.

20.02.2011

som zvedavý na tú architektonickú hodnotu tých sklenených kociek - všetko HB reavis, river park.

PKO bolo naprojektované pred komunistami, staršia generácia BA tam prežila mladosť - čaje o piatej a pod., ja som tam zažil prvé koncerty Hammel, Dežo Ursíny atď. Mesto má pre svojich obyvateľov hodnotu aj vo svojich podmienkach. Ľud, ktorý si neváži svoju minulosť si nezaslúži svoju budúcnosť.
Je veľkou škodou a nedostatkom demokracie, že v obciach majú rovnaký volebný hlas privandrovalci spolu s pôvodnými obyvateľmi, v rámci štátu vysokoškolský profesor a cigáň (mňa tento termín učili v škole, tak preto ho budem naďalej používať), už je to tak...

20.02.2011

opravujem:

...aj vo svojich spomienkach...

21.02.2011 | citatelTrendu

Tak neviem koho myslíš tým privandrovalcom, ale ja som rodená bratislavčanka. A súhlasím s názorom nordix1, ide tu o to, že haly na spoločenské akcie potrebujú určité firmy a chcú aby to "cvaklo" mesto. Je to rovnaké ako so Zimným štadiónom, dodnes mi nie je jasné, prečo financovanie Zimáku nezabezpečilo SZĽH, má predsa "super úspešným" manaťžérov, mali si zohnať sponzorov! Faktom je, že to čo z PKO zostalo už nemá žiadnu významnú architektonickú hodnotu (a áno, aj ja som tam mala stužkovú, ale už v tej dobe bol PKO dosť zničený). Celé to je na Slovensku na hlavu postavené: Keď konečne niečo vybudujeme (napr. nemocnicu), tak to necháme hneď pomaly chátrať. Staral by sa takto o to aj súkromník? Preto som za vstup investorov do nemocníc, cez PPP by sa konečne mohla spustiť výstavba nemocnice Rázsochy a kľudne nech tam vláda vpustí investora na niekoľko rokov, hlavne že ten objekt bude udržiavať v slušnom stave! To čo sa deje teraz je nenormálne! PKO je zničené, fádne a Bratislava musí riešiť iné veci ako záchranu PKO! Treba zrekonštruovať Starý most, nakúpiť rýchloelektričky, obnoviť nám SNP....a proti tomu je PKO z hľadiska významu na posledných priečkach.

21.02.2011

to je na dlhú debatu - chápem PKO ako symbol, z toho dôvodu si myslím, že obyvatelia cez magistrát by mali ukázať a povedať - stačilo.
BA sa nevyvíja prirodzeným spôsobom, stojím si za svojim názorom, že BA by mohla byť na 10 r vyhlásená ako stabilizované územie, aby sa spamätala, zreorganizovala, aby sa tento chaos "utriasol" lebo BA nemá žiaľ apolitické vedenie a tí politickí tajtrlíci neurobia nič skutočne pozitívne pre mesto.
Človek, ktorý sa tu nenarodil, nevyrástol nič pre BA nespraví, len cicia z neho čo sa dá, preto by nemal mať možnosť zasahovať do jeho chodu.
Rimania to mali lepšie vymyslené.

18.02.2011 | rgu

Ved J&T kupilo pozemky pod PKO dost pod trhovu cenu v tych casoch. Vyzera to ako dohoda Durkovskeho, ze ja vam to predam lacno, ale vy tam budete stavat az o par rokov, ked uz budem mat zarobene a nebudem kandidovat :)

Tu je triezvy clanok o hodnote PKO:
http://pokus.blog.s...

Strucne su tam saly pre 1800 a 2500 ludi. Nahrada od JaT za 466 tis. eur rocne ma mat kapacitu 600 az 1000 ludi. To je fakt nahrada!!!

19.02.2011 | nordix1

Aka nahrada ? ake akcie organizuje mesto ? prakticky ziadne ! a co sa tyka sukromnych organizatorov to je predsa ich problem. Mesto prakticky ziadnu nahradu nepotrebuje a ak ju potrebuju sukromni organizatori nech si ju zaplatia a postavia. Ale chapem ze je tu X ludi ktori dostavali za par supov do prenajmu priestory na rozne akcie no a teraz budu platit tvrdo na drevo ...