Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Stavbári sa vyberajú podľa ceny a kontaktov

13.06.2016, 11:00 | SITA

Najefektívnejším a zároveň najpoužívanejším spôsobom získavania stavebných zákaziek je dlhodobá spolupráca so zadávateľom a osobné kontakty. Pre zákazníkov je kľúčovým kritériom pri výbere dodávateľa cena a vlastná predchádzajúca skúsenosť s firmou.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Najmenší vplyv má naopak reklama a garancia vrátane poistenia. Vyplýva to z druhej tohtoročnej kvartálnej analýzy slovenského stavebníctva spracovanej spoločnosťou CEEC Research v spolupráci so spoločnosťou Považská cementáreň, a. s. Ladce.

Dlhodobá spolupráca a osobné kontakty ako najčastejší a najefektívnejší spôsob získavania zákazky získali u oslovených riaditeľov stavebných spoločností 7,6 bodu z desiatich. Zatiaľ čo pre veľké spoločnosti sú dôležité tiež tendre a výberové konania (7,1 bodu), malé a stredné firmy profitujú z osobných kontaktov (7,7 bodu) a dlhodobej spolupráce (7,7 bodu).

„Zákazky získavame vo výberových konaniach v privátnom sektore, respektíve vo verejných obstarávaniach. Väčšinou má najväčšiu váhu cena, súkromní investori prihliadajú i na ďalšie ukazovatele odbornosti a kvality spoločnosti,“ povedal riaditeľ bratislavskej spoločnosti PS STAVBY, s. r. o. Miloš Milanovič.

Generálny riaditeľ a konateľ spoločnosti Stavomont SP Snina, s. r. o. Ondrej Patlevič uviedol, že bez investorov, s ktorými dlhodobo pracujú, by firma mala značné problémy so získavaním zákaziek. „Normálni zákazníci sa pri výbere stavebnej firmy rozhodujú z dlhodobých skúseností s jej výsledkami práce. Najhoršie je získať zákazku cez verejné obstarávanie u štátnych a samosprávnych orgánov. Tu naďalej pretrváva veľká netransparentnosť a manipulácia,“ upozornil Patlevič.

Pre zákazníkov stavebných spoločností je kľúčovým kritériom pri výbere dodávateľa najmä cena. Potvrdilo to 99 percent riaditeľov a tento faktor označili číslom 8,1. Dôležitosť ceny potvrdili zástupcovia spoločností naprieč sektorom bez ohľadu na veľkosť firmy.

Druhým dôležitým faktorom je vlastná predchádzajúca skúsenosť so stavebnou firmou (7,1 bodu). Najmenej dôležité sú pre potenciálnych zákazníkov reklama, veľkosť firmy a garancia vrátane poistenia.

„Cena je aj v dnešnej dobe stále najdôležitejším faktorom získania zákazky. Avšak pozitívnym impulzom je, že pri niektorých zákazkách a zákazníkoch do hry vstupuje aj dlhodobá spolupráca, dobré vzťahy či konkurencieschopný produkt,“ priblížil riaditeľ spoločnosti Tyros Loading Systems SK, Roman Drobný.

„Zostáva nám len veriť, že v budúcnosti nebude najdôležitejším faktorom pre získanie zákazky iba cena, ale i skúsenosti, kvalita služieb či ochota riešiť krízové situácie,“ dodal.

Privátni investori, ktorí uvažujú inovatívne a hľadajú konkurenčnú výhodu, podľa generálnej riaditeľky spoločnosti Skanska SK, a. s. Bratislava Magdalény Dobišovej reagujú hlavne na inovatívne riešenia a nové technológie, ktoré dokážu dať stavbe pridanú a udržateľnú hodnotu.

„Je cítiť stále väčší tlak na rýchlosť vykonávania stavieb. Verejní zákazníci sú viazaní zákonom o verejnom obstarávaní a tam je veľakrát kreativita obstarávateľov kontraproduktívna. Nepochopiteľné je priraďovanie nezmyselne vysokej váhy v hodnotiacich kritériách na lehotu výstavby,“ vyhlásila M. Dobišová.

Ak je váha hodnotiaceho kritéria 30 % na lehotu výstavby pri stavbách trvajúcich dva až tri mesiace, tak úspora jedného mesiaca času podľa nej umožňuje vybrať ponuku o 15 až 20 % drahšiu pri rovnakej kvalite, čo je mimoriadne drahý príplatok za rýchlosť.

O aktuálnej situácii na stavebnom trhu, výsledkoch kvartálnej analýzy, ale aj o koncepcii a stratégii ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja v tomto odvetví a pripravovaných projektoch budú diskutovať lídri slovenského stavebníctva 9. júna v Bratislave.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Diskusia (0 reakcií)

Realitná inzercia

Ponuka bytov v projekte Tri Veže

Ponuka bytov v projekte Tri Veže HERRYS ponúka na predaj byty v rezidenčnom projekte Tri Veže. Pohodlné bývanie v centre diania - fitness, 24 h recepcia. Pozrite si našu ponuku bytov.

Nobelova - obchodné priestory

Nobelova - obchodné priestory HERRYS ponúka na predaj obchodné priestory v projekte Nobelova. Rozbehnite svoje podnikanie na skvelom mieste - ceny od 43 236 EUR bez DPH.

City Park Ružinov

City Park Ružinov BOND Reality ponúkajú exkluzívne na predaj byty v projekte City Park Ružinov. Na kúpu vám stačí 10% z ceny bytu. Bezkonkurenčné ceny a občianska vybavenosť.

POSLEDNÉ BYTY ZA ZVÝHODNENÉ CENY! -KRAMÁRE

POSLEDNÉ BYTY ZA ZVÝHODNENÉ CENY! -KRAMÁRE Moderná novostavba na Kramároch. Výborná príležitosť na bývanie v luktatívnej lokalite. Všetky informácie o projekte Vám poskytneme v našej RK.

Hypokalkulačka na výpočet hypotéky s RPMN

Hypokalkulačka na výpočet hypotéky s RPMN Poradíme vám ako vybaviť výhodnú hypotéku bez stresu a námahy. Úverové ponuky zo všetkých bánk vám pripraví hypotekárny broker zo spoločnosti Smart Brokers.

Hľadáte priestory pre nové možnosti?

Hľadáte priestory pre nové možnosti? Ponúkame na predaj a prenájom nebytové a obchodné priestory v priamom centre Bratislavy – Námestie SNP 15 – roh námestia SNP a Kamenného nám.

Bývajte pri Bojnickom Zámku na top adrese.

Bývajte pri Bojnickom Zámku na top adrese. Na predaj vynikajúco riešený, štýlový 4izb. byt s terasou. Situovaný na prestížnej adrese, Pribinova ulica, v projekte KONDOMÍNIUM v Bojniciach.

WONDER 5i-dom plný moderných technológií

WONDER 5i-dom plný moderných technológií 150m2 úžitkovej plochy-ŠPIČKOVÁ TRIEDA A1- DREVENÉ 3-sklené okná- REKUPERÁCIA- 5-ČLENNÁ domácnosť- natočený na SVETOVÝ JUH- dômyselný PôDORYS

Pridať inzerát