Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Tesco predáva obchodný dom My na Kamennom námestí

05.03.2018 | Tomáš Vašuta

Diskusia (18 reakcií) Pravidlá diskusie

05.03.2018 | čézare

ak to predaju Lordship tak maju zelenu na buranie a ich "krany projekt" pevne verim ze im to nepredaju

05.03.2018 | shaggy

Kúpiš to ty a vybuduješ tam niečo, čo nebude ziskové? Lebo potom sú to len také reči do vetra...

06.03.2018 | Cenek

Jasne ze nie. To su len vykriky “aktivistov”. V Prahe je take zdruzenie - auto-mat. Nieco ako u nas cyklokoalicia. Celkovo su pred nami, a to, co tu vymyslaju so zuzenim cesty kvoli cyklystom tam uz maju za sebou. Zistili, ze podporovat tieto ekoteroristicke skupiny je kontraproduktivne, rovnako ako polozenie elektricky na chodnik pri Starej trznici. Ani jedna tato skupina brz grantov nevyzije, len cicaju dotacie na nezmysly. Bakalari podivnych socialnych vied bez predstavy co je to praca a zarobok.
Keby som si tam chcel urobit stanok (co ja viem, s langosmi) tak ma mesto vypali o najom pozemku. To, ze tam na spalikoch stoji hrdzavy srot ktory sa na nic nepouziva nevadi. Lebo aktivizmus. Tak co keby som zacal predavat aktivistolangos? To by bolo ok?

06.03.2018 | shaggy

Ja som pred pár dňami išiel okolo tej električky, myslel som, že to nejak funguje. Ale vo vnútri to vyzeralo ako vozidlo zimnej údržby DPB (rozumej bordel). A tak som sa len pousmial, že to musí byť riadne nedôležitá vec, keď o to nie je záujem ani z grantov.

07.03.2018 | čézare

no ja tam byvam sice ten dnesny stav je hroza ale je to dosledok toho ze to cele uz vlastni lordship
mesto do toho peniaze nedava lebo pozemky vlastni lordship a neinvestuje nechava to chatrat lebo mu to nahrava k tomu aby akoze zmenil celu zonu
problem je ze zona v principe potrebuje len upratat a cele to moze ostat ako je, zrusit treba docasne stavby naokolo vsetky stanky a cele to dat dnu do dnesneho MY. naokolo poupratovat doplnit zelen rozsirit ju a opravit betony. cela zona by potom bola ok.
ano ak by tam vzniklo nieco nove pekne ok ale to co chystaju oni je len druhy aupark nic viac + parkovanie pre svojich a navstevnikov. zona neunesie dake moderne business centrum tak isto nakupny dom lebo tam nikto nechodi peso ale autom do noveho pojdu len autom a kade pojdu? kde zaparkuju? a pod.
celu oblast je mozne za relativne malo penazi zachranit a nechat tak obnovit hotel kyjev a opravit z vnutra MY ... nic viac

07.03.2018 | Cenek

Byvam tam tiez a peso tam chodi neskutocne kvantum ludi. Cokolvek pekne a ciste si tam navstevnikov najde, tak ako si ich nasli aj vsetky stanky s fastfoodmi ktore tam profituju.

05.03.2018 | Cenek

Ja sa naopak tesim, ze to Lordshipu predaju. Uz len preto, lebo sa znovu otvori dopravna koncepcia okolia, kde sa budu musiet znovu zapnut semafory. Bratislava je podla mna jedinou dzamahirijou nad X00 tisic obyvatelov, kde niekto vypne semafory v totalnom centre cim zapricini kolony aut a krizove situacie. Chodci nadbali zakonov prechadzaju po jednom a nie v skupinkach. Zastavka elektricky natreta cesta na cerveno. Cyklochodnik namalovany na ceste. Neuveritelny pooulizmus za par litrov farieb. Aspon skoncia ostate plochy plne bezdomovcov (obzvlast agresivny je Jezis v kapucni, aj ked teraz v zime ho vidiet nie je.) Ale mozno sa Vam viac paci elektricka na chodniku, iba postavena, zhrdzavena, bez pohybu uz rok. Tak ako pri starej trznici. Wanna hipstercina.

06.03.2018 | Tiger

Krizove situacie? A pre koho? Pre vodicov, ktori musia musia stat na prechode o 2 minuty dlhsie? Chodievam tade pravidelne a dnesna situacia je podstatne lepsia ako pri zapnutych semaforoch. A alternativa urcite nie je zapnutie semaforov ale vytvorenie pesej zony.

07.03.2018 | Cenek

krizove situacie pre tych cyklistov, ktori na prechode nezosadnu z bicykla a nespomalia a su velmi prekvapeni ked auto so skripanim pneumatik len tak tak zastavi. Lebo aj ked je cyklista hovado, pokial dokazem zrazku odvratit tak sa o to pokusim. Zial, je len otazkou casu, kedy mi nejaky svihajsuhaj alebo v trenckote a na intimnej partii vypchaty jedinec dostatok reakcneho casu neposkytne.
Dve minuty ktore uvadzas su zavadzajuci blud. Vozidlo vychadzajuce z Dunajskej a pokracujuc na Gorkeho ma zakaz odbocenia a preto si prechody pre chodcov bez semaforov musi vychutnat celkom 4 (2x2), pretoze otocit sa legalne smie az pri Dvoch levoch. Neviem co u Teba znamena pravidelne, ja tade chodim niekolko krat denne. No a kedze nasi pomahaci a chranici nie len ze nepokutuju chodcov za porusovanie zakona o cestnej premavke (prechadzanie v skupinkach), ale ani ich na to neupozornia. Chodci ziskali pocit nesmrtelnosti a na prechod sa doslova vrhaju (cim zase porusuju zakon). Nastastie je tam dost kamier a sam mam v kazdom aute skryty zaznam, tak ak dojde k tragedii bude aspon dokazovanie okrem podobne hysterickych lyncovacich prejavov aj podoprete relnym dokazovym materialom.
Reci o pesej zone povazujem za reci niekoho, kto na danom mieste nebyva.

08.03.2018 | Tiger

MPR v danej casti je 30 km/h. Naozaj si nemyslim ze pri danej rychlosti by mali auta zastavovat len so skripanim pneumatik. Vsetko je to hlavne o tolerancii. Vodici a aj cyklisti si musia uvedomit, ze v danej oblasti je velke mnozstvo chodcov a tomu prisposobit svoju rychlost a ohladoplnost. Ja sa v danej oblasti pohybujem casto ako chodec (nebyvam tam) a vnimam sucasny stav lepsie ako so zapnutymi semaformi. Ide o uplne centrum mesta, kde vodici musia pocitat s mnozstvom chodcov a teda urcitym zdrzanim, nevidim v tom problem. Samozrejme tolerancia je potrebna aj zo strany chodcov - ked som sam pred prechodom a vidim viac aut, tak pockam kym auta prejdu.

09.03.2018 | Cenek

Cyklista iduci 30km/h cez prechod zoskocivsi z chodnika nie je nieco, s cim pocitas, najma ak hladas medzeru medzi chodcami, aby si prechodom vobec mohol prejst. Odhadujes rychlost babky s taskou na voziku, dvoch beziacich deti, dvanastich fotiacich sa aziatov, telefonujucej matky a businessmana tukajuceho do mobilu. Zrazu mozog vypocita, ze za 3 sekundy sa vytvori dvojsekundova cista cesta. A drrrrrb, leti cyklista bez spomalenia, ktory na prechode VOBEC nema co hladat. Ver, ze gumy vedia skripat aj pri rychlosti 10km/h. No a ked toto absolvujes 2x2, tak hranice Tvojej tolerancie su davno prekonane...
Este NIKDY sa nestalo, ze by skupinka chodcov pustila auta a to mam za sebou tisic(e) prejazdov uvedenym miestom. Parkrat ma autom chodec pustil, ale vzdy to bol ujo nad 70rokov. Sam.

07.03.2018 | Cenek

Napriklad takto. Ako v civilizacii, kde sa riesia problemy, nie vytvaraju dalsie prostrednictvom podivnych neziskoviek, v ktorich robia mladi podivni ludia, ktori maju pocit, ze pachaju dobro. Odporucam pozriet Prahu, tam uz su tieto spolky vyslovene neziaduce.

https://m.youtube.com/watch?v=VrChVo5b_Fk

06.03.2018 | Don Quijote

Aj keby to predali Lordshipu je otázne čo s tým urobí. Pôvodne chceli búrať Kyjev aj Prior, čo sa stretlo s veľkou nevôľou. Sú aj snahy o vyhlásenie celého objektu za pamiatku, čím by sa celý priestor definitívne zakonzervoval a nešlo by tam už nič robiť. To by bolo naozaj zlé, lebo výstavbou tohto komplexu a terajšieho ministerstva social. vecí sa komunistom podarilo zlikvidovať veľkú časť starého mesta, podobne, ako v prípade mosta SNP.

06.03.2018 | Cenek

Podla mna ked to kupia, tak sa ta opacha zbura a vznikne tam cosi. Akekolvek cosi je lepsie, ako nevyuzity protiatomovy betonovy kryt v centre mesta bez parkovania a ogrcany bezdakmi.

06.03.2018 | Don Quijote

Absolútne súhlasím, že terajší stav je absolútne nevyhovujúci, otázne je, ako by celý priestor vyzeral, ak by bol náležite udržiavaný. Celý komplex je architektonickým, ale i urbanistickým svedectvom o období, kedy vznikol, so všetkými kladmi a zápormi. Otázne je, či to stačí, aby bol uznaný za pamiatku, ako sa o to niektorý pokúšajú. Nie som síce odborník, ale podľa môjho názoru je z hľadiska urbanizmu celý komplex v tejto časti mesta nevyhovujúci. Z architektonického hľadiska by som označil Prior za cennejší, ako Kyjev, ale isto na to môžu mať ľudia z oboru iný názor. Projekt Lordshipu samozrejme smeroval k čo najväčšiemu vyžitiu daného priestoru, pričom sa celú demoláciu snažili zdôvodniť "návratom" k pôvodnému stavu rozmiestnenia budov.

06.03.2018 | Cenek

Ono je to proste o ekonomike. Na konci dna to musi generovat zisk, inak by sa na to kazdy (Lordship-nelordship) vykaslal. K uznaniu za pamiatku mam vlazny vztah, aj z dovodu, ze predtym nez tam z neba spadol betonovy kvader a nikto nemal silu ho odvliect inam, kde by mal aspon nejaky zmysel, tak tam bolo mesto so vsetkym, co k nemu patri, teda najma domami. Otazne je, preco sa niekto (pamiatkari) rozhodnu vyhlasit za nieco hodnotne prave totok, najma ked sa kvoli tomu znicilo kvantum budov a ako je vidiet, svoju ekonomiku (za ucelon ktorej to malo byt postavene) to nema.
Cize ideme zachranovat nefunkcny hotel a nefuncny kvader ktore maju neudrzatelne financne naroky a tym popieraju svoju hodnotu, kedze nedokazu splnit ani len svoju primarnu ulohu.
Mam za to, ze pamiatkari su rekrutovani z byvalych clenov strany, ktora tu krasu dovolila postavit, pripadne maju iny Napoleonov komplex.

06.03.2018 | shaggy

Tiež som zvedavý, čo z toho bude. Momentálne je koncept takýchto obchodných domov prežitý. V blízkosti je veľa nákupných centier, kam pôjdu ľudia radšej (napr. Eurovea), takže to vidím skôr na nejaký väčší supermarket (pokojne aj Tesco), k tomu pár obchodov a zvyšok kancelárie + bývanie.
Čo v konečnom dôsledku môže byť iba lepšie (vráti sa tam život, čo pomôže okolitým prevádzkam).

13.03.2018 | čézare

cudoval by sisa kolko ludi byva v starom meste a nepojde do Eurovea ale radsej do My Tesco ako napr. ja...
ja nemam nic proti uprave a zmene ale kancle to je peklo hlavne dopravne dalsia vec je ze zabratim dnesneho parkoviska nenahradis v novej budove a garazi dnesnu kapacitu tu si prenajme prenajimatel a dnesne auta uz tam nezaparkuju. cela zona trpí tým, ze majitelom je Lordgship a ten zamerne nic nerobi lebo naco hra o cas o stav a poukazuje na stav kt. je nevyhovujuci ale obratom vlastni pozemky kde prave je ten bordel a pod ... takze idealna situacia pre developera mrtvy chrobak a zboku hah ha pozrite ako zle to vyzera on nakresli krasne vizualizácia a ludia mu na to skocia ako na lep .... smutne kam sme to dopracovali po 25 rokoch