Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Turisti alebo hlucháň? Chata Andreja Hrnčiara rozdeľuje aj ochranárov

01.10.2019 | Peter Kapitán

Diskusia (22 reakcií) Pravidlá diskusie

01.10.2019 | Runforfun

Vážim si Baláža, vie o prírode dosť veľa. . Rešpektujem jeho názor, avšak Malá Fatra územie kde sa ešte nedávno intenzívne pásol na holiach dobytok, hole ktoré pastieri pravidelne vypaľovali, územie kde bola ešte Chata pod Rozsutcom, územie kde bolo baníctvo ...... a dnes robí problémy rekonštrukcii chaty a dôvod že schvaľovanie išlo veľmi rýchlo??? Radšej zastavte ťažbu v lesoch, odstránte haraburdy po starých lanovkách. urobme chodníky tak aby nevznikala masívna erózia. Troška tu preháňame.

01.10.2019 | olivertwist

... však tá navrhovaná chata je menšia ako bola pôvodná - tak o čo tu vlastne ide - o výpalné pre pánov "ochranárov" ?!?

01.10.2019 | Runforfun

NEchajme takú starú, nič nemňme. Ved ked stavali chaty v malej fatre pod roszsutcom, pod chlebom, pod suchym, na magurke...vtedy to robili absolutne ekologicky...ved tie kopané cesty k tým chatám sú tam iba náhodou??? Myslím si že dnes sa to dá urobiť s rozumom a citlivo k prírode. A čo taká chata pod Borišovom vo Velkej FAtre.....vedeli ste že celkú necpalskú dolinu vrátane borišova a chaty vlastní Familie Haider z Rakúska??? Viete že ROzsutec vlastní pani Smreková z Košíc - bývalý šef VSZ???

01.10.2019 | olivertwist

tú chatu treba zrekonštruovať - tak ako sa prestavala napr. Zbojnička ....

01.10.2019 | chr

Runfun Celú Necpalksku dolinu nevlastnia Heiderovci . Je tam kopec iných vlastníkov. Ale je pravda , že VIA Slovakia sa tvári ako by im patril celý svet. Ani sa nečudujem , lebo ďalší vlastníci sa chovajú tak , že ich podporujú. Celý problém ochrany prírody na zlodejsku naráža na vlastnícke práva majiteľov . Národný park Veľka Fatra vznikol z CHKO podvodom. Ochranári jednoducho navymýšľali veci , ktoré v skutočnosti ani reálne neexistujú aby dosiahli svoje a teraz nemajú peniaze aby tento park spravovali . A nič nerobenie vydávajú za správu NP. Potom je tu problém poľovníkov . Takmer všetci ochranári sú aj poľovníkmi. Stále omieľajú dookola hlucháňov a tetrovou. Chodte sa pozrieť do ich poľovníckych kutíc. A uvidíte čo všetko strelili protizákonne. Ako sa jeden nemenovaný veľký ochranca prírody a lovec vyjadril v rozhlase , kde bol s ním rozhovor , že chodil na tetrova čo má zaveseného na stene poľovať rok a pol pod Borišov. Toto je problém zlodejského ochranárstva . Pamätám si ako hospodár lesa od Heiderovcov ťahal vo februári jeleňa za ruskou sanitkou celou dolinou po ceste . A my sme išli na aute za nimi a nechtiac sme sa dostali rovno pred jeho hlaveň . Ochranári vyháňajú ľudí z dolín , chát , turistických chodníkov len aby si ukojili svoje ego a peňaženku. Ani sa nečudujem. Niektorým tvorí príjem z predaja diviny možno aj polovicu príjmu. Nevidím v tomto smere nejaké rozumné východisko. Len vymeniť ľudí. Maslím si , že rekonštrukcia menovanej chaty zlodejsku len pomôže . Preto som za to aby sa tekéto chaty a útuľne rekonštruaovali a obnovovali. Samozrejme , že treba pri tom dodržovať nejaké pravidlá a predpisy.

02.10.2019 | Runforfun

No nie celú, ale polovicu asi áno. Ale nepodstatné. Ja mám názor že chodím do prírody ako do chrámu. Príroda sa nám začína pomstiť a vidíme to všetci a bude horšie. Ak sme si povedali že toto bude národný park tak potom nekafrajme prirode do roboty , viem že Slovensko je malé ale aspoň v niektorých NP to nechajme tak. A prísne . Podme sa zložiť a vykúpme pozemky v NP a nechajme to na prírodu. Dajme aj hosp lesov v NP pod ochranu.

Ale ak má niekto niečo proti rekonštrukcii chaty pod chlebom , kde ešte pred 3 rokmi na medzoruzsutci nájdem 50 - 100 jalovíc....ktoré tam ale patria beriem to, tak to bolo 300 rokov tak prečo nie.....tak to beriem za zelený taliban.

03.10.2019 | chr

Podme sa zložiť na pozemky .Toto sme tu už raz mali . A volalo sat to ALVEG . Hovorí ti to niečo ? A nakoniec sudruhovia z ústredného výboru postavili za komančov 2 chaty v Alpách , kde sa presedníctvo chodievalo ožierať na zahraničných služobných cestách. A kto by spravoval tieto "vykúpené pozemky . Správa parku ? Veď nevedia riadiť parka ani teraz nie to , keby ešte vlastnili pozemky . Alebo z toho urobiť prales , ako navrhuješ? To by bol koniec lesov. Ja ako vlasník lesov v necpalskej doline viem ako účinne hospodáriť v lese tak aby to bolo všetkým ku úžitku . Turistom , hunárom ,lovcom a nakoniec aj mne . Ibaže Veľký vlastníci včítane štátnych lesov sa chcú jednoducho napakovať. Veď ďalšia hora bude až za 80-100 rokov . Toto je súčasný problém zlodejska. My jednoducho nevieme gazdovať . Veď sme sa to nemali kde a kedy naučiť . Tak sa nečuduj , že potom príde takýto babkoherec , ktorého jediný životný cieľ je byť bohatý a byť papaláš za každú cenu . Hovorím za akúkoľvek cenu . Ale ber ho čert . Aspon rozvíja chatu ,ktorú vlastní . Keď sa pozriem na takú borišovskú chatu , tak mi na zaplakanie .

01.10.2019 | bluehen

Chaty v narodnych parkoch, od urciteho stupna ochrany kde je obmedzena vystavba, by vobec nemali vlastnit sukromne osoby. Co ak si jedneho dna povie ze tam pojde byvat a nepusti tam nikoho cudzieho?

01.10.2019 | olivertwist

to máš pravdu - kedysi (19. storočie) to najmä v Tatrách staval a vlastnil Uhorský karpatský spolok - ktorý založili prísl. inteligencie, šľachty, podnikatelia ..... a ten staval a udržiaval chodníky, turistické chaty.......

01.10.2019 | Runforfun

To skôr naráža na to čo sa nehanbím povedať...ak majetok neprináša ani osobný ani verejný prospech (rozumej že majetok chátra, nikto sa oň nestará a navyše tým ruší okolie) tak by mal byť odobratý vlastníkovi a znárodnený.

01.10.2019 | shaggy

Vitaj, súdruh.

02.10.2019 | Runforfun

Vy tám.

Tak navrhni ako riešiť 1000 harabúrd b tejto krajine, 100 vlastníkov čo zámerne nechajú padnúť kulturne pamiatky...10000 vlastníkov čo sa jednoducho nestarajú o pozemky a lesy.

03.10.2019 | shaggy

Nijak? Prečo by som mal riešiť cudzí majetok?

03.10.2019 | Runforfun

Aha Tebe nevadí že trpí celá ulica domo, kde sú potkany? Tebe nevadia nepokosené pozemky na ktorých je odpad. ? Ty len ideš do ciech ci enemcka a obdivuješ ako sú vykosení aký je tam poriadok?? Ale totiež neprišlo samo, za tým je drina a rýchly systém postihov ak sa o majetok nestaráš. V Berlíne sa hovorí o znárodnení či regulácii nájomného. byto

01.10.2019 | Runforfun

s tým súhlasím tiež. Ale kde je garancia že ju bude štátá, resp klub turistov, resp NP mala Fatra prevádzkovať???? Ved ja dnes v Tatrach ich prenajímajú tým čo to vedia....

01.10.2019 | olivertwist

iste - ale v podstate to funguje (zbojnička, zamka sú ok) ... ale fungovali aj súkromné chaty - napr. Zamkovského - kým mu ju štát neznárodnil...

03.10.2019 | bluehen

Ako-taka garancia? Volby rax za 4 roky. U sukromnika nemas ziadnu istotu. KST chaty prenajima s prisnymi podmienkami - porusis jednu, v rade caka dalsich x najomnikov.

02.10.2019 | benerg

Bolo by potrebné vyšetriť ako sa ten podvodník k tej chate a pozemkom okolo, ktoré pôvodne patrili obci Šútovo vôbec dostal...

02.10.2019 | demo50

Presný zásah, ako sa zlodej mohol dostať k chate a pozemkom okolo? No ukradol ich, ak nie priamo tieto nehnuteľnosti, tak ukradol zdroje a možnosti, ktoré mu to umožnili ukradnúť, lebo tento pán treťotriedny herec nič iné nevie, ako kradnúť a klamať.

02.10.2019 | Runforfun

To je druhá téma a je to presne tak ako hovoríš. A robíme morány kompromis. No hajzel ukradol....ale aspoň to investuje doma...hrôza že to vôbec píšem.

02.10.2019 | ivko07

Chránený druh je slovenský politik !!! ...a nie nejaký hlucháň...
A pán hrnko nemá čas na dlhé vybavovanie, lebo pracuje pre dobro našej vlasti, a preto mu vybavujú všetko prednostne... ...už to konečne pochopte...

03.10.2019 | IvanPe

Pan Hrnciar sa sprava akoby bol sucastou vrcholovej SK politiky.