Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Vallo zmení developerom pravidlá. Budú môcť stavať viac bytov, ak mestu zaplatia

19.11.2019 | Martin Poláš

Diskusia (22 reakcií) Pravidlá diskusie

19.11.2019 | mudr.lant

Sú to sprostí vydierači. Ked nemajú na to, aby urobili zmeny UPN, nech zakonzervujú územie, aby sa mohli peniaze presunúť inam. To ešte len bude, keď ceny bytov budú rasť na päťku, že? Potom sa bude vyplakávať, že zlí developeri! Veď to zaplatia tí, čo si byty kúpia, že?

19.11.2019 | Staromestsky bonvian

Kokos, nemal som o socialistoch vysoku mienku, ale mieru vypalnictva posuva pan Vallo na velmi velmi vysoku poziciu.

19.11.2019 | BrunoBruno

Je neuveriteľné, že neaktualnost UP je známa už tak 6 rokov, ale riešenie nepríde skôr ako za ďalších 8-9 rokov. Neschopnosť či zámer?
Jediné pozitívne je, že táto forma výpalníctva bude mať oficiálnu podobu a hádam sa tým obmedzí spotreba alobalu... Takže teoreticky sa rozšíri okruh tých čo z neho môžu nejako profitovať.

19.11.2019 | Runforfun

Rovnica je jednoduchá mesto nemá na Ďalší rozvoj, skrátka platíme nízke dane za nehnuteľnosti voči okoliu. Ak budes platiť za dom ako v HAinburgu 500 EUR ročne tak nemusí mesto pýtať od developerov. &LEpšie by bolo orzpustiť aktivity blavy na širšie kolie aby sa nekoncentrovalo v blave biznis a potom sa aj bývanie rozpustilo do širšieho okolia a bolo by lacnejšie.

19.11.2019 | BrunoBruno

Ale developeri už platia tzv. Poplatok za rozvoj? Tak by už hádam na nejaký rozvoj mohlo byť...
Ten platia ľudia v cenách bytov tak teraz došlo ako aj na developerov?

19.11.2019 | peterval

naprosto nevhodný argumetn, a nayvše celkom zavádzajúci. Platiť daň z nehnuteľnosti ako v Hainburgu - žiadny problém, ak bude na Slovensku priemerný dôchodok rovnaký ako v Hainburgu,, a ak budú aj priemerné palty rovnaké ako v Hainburgu

19.11.2019 | salamoon

peterval.. a ceny nehnutelností ?... ci tie nemusia byt nizsie ?

20.11.2019 | Vauban

v hainburgu su podobne ceny...kludne dajme vyssie dane z nehnutelnosti ale bez toho aby mladi pracujuci s hypotekami dotovali zlavy na tejto dani pre dochodcov a upravme danovy mix tak, aby celkove danove zatazenie zostalo rovnako, idealne nizsie...nema problema

kludne si dajme aj francuzsky model, nehnutelnost v ktorej majitel nema trvaly pobyt? Super, +100%. Su aj ine modely, napr. urcite metre stvorcove na osobu oslobodene z dane a vsetko "nad" bude zdanene "progresivne"

19.11.2019 | Darija

Tu si dovolím s Vami nesúhlasiť. Magistrát má cez 590 zamestnancov. Súčasne sa kreuje metropolitný inštitút, čo je ďalších plus 200 zamestnancov. Magistrát sídli v absolútnom centre BA, v historickej budove a pamiatkovej zóne. Tým chcem len podotknúť, že ak niekto dookola tvrdí, že príjmy mesta sú poddimenzované, tak ako zodpovedný hospodár začnem najprv upratovať “u seba doma”. Následne bude namieste pojem uveriteľnosť. Domácnosti a firmy by bez uplatňovania tejto elementárnej logiky do pár dní zbankrotovali.

A že to až také zlé to nebude, potvrdzuje aj Vallova dotácia 1 mil EUR do rozpočtu mestskej polície. Bez akýchkoľvek nárokov na zvýšenie jej úrovne.

V čase, keď bol zvolený za primátora, povedala som si, ok, mladým, angažovaným treba dať šancu. Dodnes neprišiel s ničím, čo by predpokladalo systémové riešenie. Navyše neevidujem, že by bol čo i len jeden meter zdevastovaných chodníkov a ciest opravených. O čistote ani nehovorím. A to hovoríme o základných službách.

20.11.2019 | Valec57

Chodníky majú v správe zväčša mestské časti, ale ciest ma napadá hneď niekoľko (po všetkých som šiel tento týždeň):
- Tomášikova popri Kuchajde (počas letných prázdnin)
- Pri Šajbách v Rači (v septembri)
- Dvojkrížna vo Vrakuni (v októbri)
- Hradská od priecestia v Ružinove po začiatok zástavby vo Vrakuni (táto aktuálne prebieha)

20.11.2019 | Darija

Ok, ďakujem za informáciu. Ja mám šťastie vyslovene na chodníky kde je jama za jamou a cesty, kde sú diery alebo kopce po záplatách.

19.11.2019 | Niless

Cakam kedy politici zavedu protikorupcny poplatok alebo dan. Skratka vyrubia nam poplatok za to aby nemuseli brat uplatky....asi tak logicky je tento poplatok. Preco to nespravi inak. Za kazdy m2 zastavanej plochy povinnost vytvorit m2 parku so vzrastlymi stromami. Chces stavat? spoj sa s dalsimi a urobte park.
Takto sa odvedie nejaky poplatok, ktory mesto len prezerie.

19.11.2019 | Money

už je to tu. PS- PROGRESIVNY SOCIALISTI. ----- ad1/ krásny zámer , že až o 8-9 rokov riešenie UP ad2/ občania platia nízke dane z nehnuteľností ad3/ parkovacia služba , pardon politika.

komunista

20.11.2019 | micru

Začínam ľutovať voľbu primátora. Schválený územný plán je predsa ZÁKON platný v celej Slovenskej republike. Neviem prečo by nemal platiť v Bratislave. Prečo treba robiť výnimky??? Radšej nech sa sústredia na dodržovanie platného zákona a pripravujú nový územný plán.
Navrhované postupy majú len napomôcť korupcii a obmedziť občasné návštevy NAKA u úplatných úradníkov, kde ich oprávnene hneď zoberú a zavrú.

micru

21.11.2019 | A.Č.

V prvom rade by sa mal primátor zamerať nie na byty, ale dopravu vyriešiť. Všade vo svete sa najprv buduje dopravná infraštruktúra a následne sa stavia bytová výstavba,občianska, atd.... Je absurdné povoliť výstavbu bytov, zahusťovať územie bez vyriešenej dopravy v meste, ktorá je nepostačujúca...už teraz v Bratislave mosty nepostačujú ...tiež prepojiť dopravu a MHD do okolitých obcí, zrejme sa budú musieť niektoré pričleniť k Bratislave, pokiaľ bude chcieť byť veľkomesto ...už sú totiž reálne výstavbou spojené s Bratislavou...
Zvážiť povrchové resp.nadzemné metro s okolitými obcami, mestečkami,....vlaky nepostačujú..

21.11.2019 | Darija

+

21.11.2019 | čézare

mesto treba zahustovat tam kde je priestor a az potom ist von mimo hranicu mesta .. u nas s deje to ze mesto sa nezahustuje a vsetko co sa stavia je mimo mesta alebo v okrajových štvrtiach kt. su odkazane na individualnu dopravu ... preto je problem s dopravou ... nikto si ale neuvedomil jednu zakladnu vec ze dôvodom zlej dopravnej situácie su ludia co si kupia RD v Miloslavove ale nasledne vozia deti do BA skol, kazdy den idu min 1 az 2 cesty autom navyse ... a toto presne generuje problem v doprave nakoľko ked su prázdniny problem nie je žiaden ... Takze za celkový stav mozu ludia co si kupili byty mimo BA a nie v BA v dostupnosti cerveným dopravným prostriedkom ... ale buduci rok bude lepsie PP zacala v Petrzalke pokracuje Ruzinov ... a stare mesto s platenim do 18:00 hod ..... toto prispeje k tomu ze panko z Miloslavova bud bude platit za parkovne kazdy den V BA alebo sa prestahuje do BA a bude konecne platit dane mestu a to to posunie na rozvoj

22.11.2019 | A.Č.

Prosím Vás, ako môžu byť vinní za dopravnú situáciu v Bratislave občania SR, ktorí si kúpili byty, domy v okolí Bratislavy? Chcete tým povedať , že majú okolité obce, mestá zmiznúť z mapy SR a ostane iba Bratislava?! Veď všade na svete pri mestách sú obce, mestečká a doprava je naprojektovaná tak, aby sa presun obyvateľov zvládol....od toho sú dopravní inžinieri, dopravní znalci, starostovia, primátori, aby to zabezpečili pre občanov SR! Veď jazdíme na cestách zo socializmu ešte...
Tiež si myslíte, že všetci mladí ,čo si kúpia byt mimo BA a ktorí majú " lepšiu finančnú gramotnosť" oproti tým , čo bezhlavo na seba dajú ťažko splniteľné bankové záväzky a odmietajú dať resp.vziať si hypotéku napr. 300 tis EUR za absurdne predražené byty v Bratislave? Navyše sú to 0 investície do budúcnosti...! Príde čas a budú musieť staré paneláky búrať pre nevyhovujúci technický stav/životnosť ...A čo ostane , tým vlastníkom, dedičom,..? Budú platiť ešte aj odstránenie stavby... Viete si predstaviť, čo nastane, keď prídete napr. zo dňa na deň o prácu s Vašou vysokou hypotékou a bývaním? Rozumný človek preto prv ako investuje zvažuje vopred...a mať domček na vlastnom pozemku hoci s malou záhradkou je určite lepšia investícia na prežitie...iba naši zástupcovia miest a obcí, ktorých sme si volili sa majú postarať, aby mesto mohlo fungovať dopravne normálnejšie ..určite to nevyriešia nijako , iba vymaľované parkovacie státia,ulice sa nedajú nafúknuť, možná diskriminácia cezpoľných , zasievanie nevraživosti medzi mestami a obcami a pod. Populistické hurá riešenie farbami a spoplatňovaním parkovaní, osloví možno nejakých voličov, ale určite nie tých so zdravým "sedliackym" rozumom...najprv treba totiž budovať a ž potom inkasovať poplatky...

22.11.2019 | al0

Co ma Bratislava z toho, ze 100 tisic ludi sa zdvihne, prestahuje sa doprostred pola a kazdy den upchava prijazdy do mesta? Nie je to predsa ICH problem nahodou? Ked sa v nejakej Dunajskej Luznej postavi 300 dalsich katalogovych domov, ma sa akoze Bratislava starat o to, aby netrcali hodinu v zapche cez Rovinku?
Sry, ale satelitaci si mali rozmysliet skor ako kupili nehnutelnost, minimalne si mali raz otestovat kolko trva autom cesta rano zo satelitu do BA a vecer nazad.

22.11.2019 | A.Č.

Áno, majú sa o to postarať Samosprávne kraje, ktorých sa to týka v spolupráci s hlavným mestom SR, a dotknuté obce,mestá... Takáto situácia je skoro v každom väčšom meste v SR. Okolité obce/MČ sú súčasťou napr. Bratislavského samosprávneho kraja a pod. Tiež cesty patria pod mesto, obec, kraj...voľakedy boli aj Jarovce, Rusovce atd. tiež obce(satelity) , pričlenili sa neskôr k Bratislave. Zrejme tento trend bude musieť nastať a "satelitné"obce, ako píšete sa stanú súčasťou Bratislavy...a potom budete, čo hovoriť? Pokiaľ, bude chcieť byť veľkomesto Bratislava, tak bude musieť nabrať k sebe aj okolie ...samozrejme nie fiktívnymi trvalými pobytmi a pod., ktoré vnesú iba chaos...ako predvedú "schránkového občana" napr. na súd, ako mu doručia zásielku do rúk? Bojuje sa tu proti schránkovým firmám a teraz už sú aj obyvatelia schránkoví...
...a myslíte si , že Petržalka, Ružinov ,atď sú iba rodení Bratislavčania...a zrazu, keď sa sem prisťahovali oni, iní už nemôžu???ani zaparkovať? A čo , keby tak spravili všetky obce, mestá a tiež si pýtali od Bratislavčanov poplatky za prejazd obcami , parkovanie,...pomohlo by to aj obciam do rozpočtu???Možno to nastane...
Je nezmysel , keď nie je vybudovaná dopravná infraštruktúra kdekoľvek povoliť bytovú a inú zástavbu...možno takéto rozhodnutie by rozhýbalo predstaviteľov samospráv začať reálne riešiť a nie farbením čiar na rozdrvený betón na parkoviskách zo socializmu... a pýtať peniaze.

22.11.2019 | mudr.lant

Prečo nie je zdvojkoľajnená železničná trať do Komárna? Prečo nie je vyriešené jej mimoúrovňové križovanie s cestami? Prečo ešte niekto nevypočítal, ako by to odľahčilo dopravu na tejto trase? Prečo tu niekto nerozmýšľa? Prečo na to kašle štát, VUC aj mesto? Prečo nie sú doplnené zastávky na žs tratiach v BA? Písalo sa o tom už minimálne za Ftáčnika. Čo robia železnice?
Ak by tu tí zlí developery nestavali, tak je tu čierna diera, kde nič nieje. Štát a samospráva majú svoje povinnosti, ktoré by sme im mali denno denne otĺkať o hlavu. Ak je nastavený územný plán tak, že počíta s výstavbou, samospráva musí POČÍTAŤ s nákladmi na infraštruktúru! Skutočne to nemajú platiť tí, čo stavajú v súlade s UPN.

22.11.2019 | Brano L.

Máte naivné predstavy.
Na Slovensku podiel prostriedkov, ktoré majú k dispozícii VÚC (kraje) na investície sa rovná prakticky nule.Celkove na Slovensku samospráva aj kraje majú nízke rozpočty vzhľadom k tomu, čo všetko majú zabezpečovať.
Sú objektívne štúdie, ktoré hovoria, že len veľké mestá majú 2 až 3 x menej peňazí ako porovnateľné mestá v Čechách na riešenie dopravy. A to je problém spôsobený centrálnou vládou, ktorá po vykonaní decentralizácie po roku 2004 následne neposilnila príjmovú stránku obcí.
Polopate povedané: Dane sa rozdeľujú zle, vyberajú sa ešte neefektívnejšie ako si myslíte, a samosprávy a VÚC akurát majú peniaze na prežitie.