Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Vykradnutý realitný biznis?

20.06.2013 | Mário Glos

Diskusia (8 reakcií) Pravidlá diskusie

20.06.2013 | bae

Krásne povedané! Bohužiaľ slovenský ľud nedokáže oceniť kvalitu, iba cenu. Nevidia si ďalej od nosa a neuvedomujú si možné ďalekosiahle následky. Špeciálne pri realitách, kde ide o celé majetky.. Ako bolo povedané, takto tu funguje už takmer všetko, počnúc zvolenou vládou (priam neuveriteľne) a je to jeden veľký bludný kruh, z ktorého ťažko nájsť cesty von.
Každopádne ale jedine oni sami si za to môžu.. "Národ holubičí" je celkom presný pojem.

20.06.2013 | bae

A ešte mi nedá na margo článku.. Pán Glos, nie každý maklér, ktorý nechodí v business casual je zlý, nevzdelaný atď. a nie každý šašo, čo sa navlečie do obleku v prvý deň svôjho pôsobenia v realitách je hneď profesionál. V Bratislave je veľa prvotriednych maklérov, ktorí chodia úplne normálne oblečení. V podstate oblek pri rezidenčných nehnuteľnostiach ani nie je vhodný.

21.06.2013 | pavelbartosik

Pekná úvaha, kde sa s väčšinou textu stotožnujem. Len jedna vec ma prekvapila, ktorú píšete: "Momentálne aj v realitnom biznise začíname pociťovať veľký tlak súvisiaci so zhoršovaním kvality,". Ja si osobne myslím, že vždy tu bola veľmi úzka skupina realitných spoločností, ktoré mala know-how ako efektívne zastrešiť realitnú transakciu. Tlak na ceny bude dovtedy, dokým budú naši kolegovia aj tí, ktorí rozumejú úlohu práce makléra v nafotení nehnuteľnosti a jej naslednej reklame.

21.06.2013 | andrewcar

Velmi dobry postreh . Kvalita u urcitej skupiny realitakov nikdy nebola takze ani nemoze teraz klesat pretoze sa odjakziva drzi pri dne. Ked som kupoval svoj prvy byt tak som nadobudol velmi negativny dojem s pojmu realitak .

Problem Maria je asi ten ze vysicha prijem z realitneho sprostredkovania. Vela realitakov a malo prevodov kupa/predaj. Cital som ze v Ceskej republike sa znizil pocet prevodov na katastry na polovicu . Bolo by dobre vidiet cisla na Slovensku ale podla mna je to podobne . Ceny sa ustalili a pocet prevodov klesa .

Tak jak to ja sledujem od 90tych rokov tak teraz realitny bussiness uplne ustal .
Najprv to bolo v 90rokoch eldorado pretoze sa predavalo vela statnych a druzstevnych bytov a za smiesne ceny . Potom to trocha padlo pretoze nebolo za co nakupovat a potom prisli hypeteky a zase sa to rozprudilo stym ze neuveritelne stupli ceny ( otazka aky bol pocet prevodov ) . V dnesnej dobe zvysujucej sa nezamestnanosti a inflacie to pojde pomalsie.
Uz tu to raz bolo a teraz sa to len opakuje . Ten kto chce vediet buducnost nech sa pozrie do minulosti. Dobre by bolo porovnanie od realitaka ktory je na trhu aspon 20 rokov .

Rad by som videl kedy Mario porovnal pocet transakcii za posledne 3 roky a obdobia kedy boli realizovane.

Dakujem .

21.06.2013 | Andrej_sk

Absolutny suhlas so vsetkym, co autor pise a s aplikaciou na ostatne odvetvia. Ale ak vchadzame do akehokolvek obchodu s tym, ze chceme 20% zlavu hned od dveri, tak sa nedivme praktikam obchodnikov a vyrobcov. A ziaden statny organ alebo europska unia nic nevyriesia, ak my sami sa uspokojime s nizkou kvalitou. Bohuzial ale cenu kvality uz ani nepozname, lebo sme si ju sprasili. Cize bude to este dlhy proces.

21.06.2013 | andrewcar

To mas pravdu zlava v niektorych krajinach je uplne normalna a dostanes aj viac ako 20 % ked stupis do dvery . Hovorim a krajinach v Azii ale podobne predajne strategie sa uplatnuju aj v krajinach na zapad od nas.
Nas trh sa posunul tym smerom. Nieje to len problem Slovenska vysoke ceny a nizka kvalita.
Treba si tiez uvedomit ze velke predajne siete su riadene zo zhranicia a definicia cien je dana ludmi ktory pochadzaju z Azie takze upllatnuju tuto strategiu aj na nasom trhu ( pretoze mozu). Takze je uplne normalne ze ludia pytaju zlavu .
A co sa tyka realitneho bussinessu tak tam je problem miska jedla sa zmensuje a pocet ludi ktory sa chcu najest je rovnaky .
Dalo by sa napisat aj viac ale to je na dlhsiu diskusiu.

30.06.2013 | sunkaster1

Treba porovnavat porovnatelne. Pokial idem kupovat nieco, co je leziakom, resp. co sa tazko predava, lebo je to na kazdom rohu dostupne, tak je prirodzene, ze budem tlacit cenu nadol. A predavajuci sa musi rozhodnut, ci to bude akceptovat. Ked sa byty predavali ako teple rozky, tak nikoho otazka zlavy nenapadla. Prave naopak, niektori boli ochotni zaplatit viac.
A faktom je, ze vtedy realitaci mali eldorado, co ich tak zdeformovalo, ze dnes je to nadavka. Preto sa treba snazit dnes ovela viac. Dovera sa buduje tazko. Takze - nestazovat sa, ale makat.
A pokial ide o kvalitu, myslim, ze ju dokazeme rozoznat, len za nu nechceme platit, lebo si myslime, ze aj to nekvalitne je drahe - co je nakoniec pravda.

21.06.2013 | prasse

Ja by som povedal, ze hlavny problem realitakov je, ze si zvykli na peniaze zadarmo pocas boomu, ked sa byty predavali lepsie ako teple rozky, a teraz vyplakavaju, ze musia pre tie peniaze robit aj nieco ine ako klucovu sluzbu. Pritom si neuvedomuju, ze ta ich minimalna provizia 2000 EUR je aj v BA priemerny cisty plat za 3 mesiace. A to si uz clovek rozmysli, ci zaplati trkvasovi za navstevu, co ten byt vidi tiez prvykrat, pripadne ani nic o nom nevie. A hlavne nepocuva kupujuceho, ktory je jeho pravy klient, lebo tu proviziu zaplati nakoniec on.

Autor tohto clanku vyzera byt na tom rovnako - vsimnite si, ako sa stale stazuje a hovori len "my, my, my", ale snaha o pochopenie klienta v clanku chyba, a namiesto toho napada potencialnych kupujucich, ze chcu to co chcu (a podradne ich prirovnava ku kupujucim parkov - ale to, ze oni zabalia plesnivy rozpadnuty dom do opisu vily v Beverly Hills, to je uz OK). To, ze aj kupujuci vo svojom zamestnani riesia podobne problemy, je uz uplne vedlajsie. Ved predsa pred par rokmi vynikajuco fungoval slovensky princip - drzte huby a platte. Tak teraz dufaju, ze im to snad znova raz klapne, a medzicasom budu vylievat svoje "trapenie" na blog.

Rada pre autora: zvyknite si, to je biznis. Ak sa Vam nepaci, vratte sa k predavaniu poistiek alebo inej teplej vody. Aspon uvolnite miesto tym, ktori sa snazia a chcu realitny biznis zlepsit. Z pohladu klientov.